بجنورد-معاون  امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت:هیچ دستگاه اجرایی نباید حساب تولید کننده را به خاطر بدهی،مسدود کند.

مطالبات دستگاه اجرایی نباید سبب مسدودشدن حساب تولید کننده شود
به گزارش قدس آنلاین،محمود دلپسند ظهر دوشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی اظهار داشت: هر دستگاهی که مطالبه دارد باید ابتدا تذکر و سپس به کارگروه اعلام کند تا در باره آن تصمیم گیری شود. 
وی با تاکید بر اینکه نباید شاهد قطع شدن گاز یا برق تولید کننده باشیم بیان کرد: انتظار می رود نگاه به تولید و صادرات نگاه حمایتی باشد. 
دلپسند گفت: باید فضای اعتماد و همکاری در تولید حاکم باشد تا رسیدگی به مشکلات سریعتر شود.
یعقوب نژاد،سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان شمالی نیز  از استرداد و بازگشت چهار میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان طی هفت ماه امسال خبر داد و گفت:این رقم در بازه زمانی سال ۸۸ تا کنون هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. 
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت:در شرایط کنونی اقتصادی رونق تولید و صادرات نیاز مند نگاه حمایتی است. 
یحیی نیکدل اظهار داشت:بر اساس قانون، سرمایه گذاری در مناطق محروم تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف است اما این معافیت با شرط اظهار نامه مالیاتی اعمال می شود که این سخت گیری یکی از مشکلات مطرح شده در حوزه سرمایه گذاری است. 
وی افرود:برخی سخت گیری ها  سبب شده تا تجار ما کارت بازرگانی خود را از سایر استان ها دریافت کنند
نیکدل به نبود ساختار مناسب در محاسبه و دریافت مالیات اشاره و آن را از مشکلات تولید و صادرات عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان محاسبه مالیات به صورت علی الراسی است. 
محمد صمدی،رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز خواستار توجه کردن به عمدی یا غیر عمدی بودن تخلفات در دریافت جریمه های مالیاتی صادرکنندگان شد و گفت:مالیات، موضوع مراجعه های تعداد زیادی از صادرکنندگان را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.