بردسکن - فرماندار بردسکن گفت: در آبان ماه امسال در کشور ۲۰۰ مورد زلزله به ثبت رسید که بزرگترین آن با ۴ و ۹ دهم در مقیاس ریشتر در بردسکن به وقوع پیوست.

«برداسکن» ۳۵ بار لرزید/۸۰ درصد ساختمان ها استحکام ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین برات علی نیا با اشاره به اینکه بزرگ ترین و قدیمی ترین گسل کشور بعداز گسل زاگرس گسل معروف به درونه در شهرستان بردسکن واقع شده است افزود:  از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه  ۳۵ مورد زمین لرزه در شهرستان بردسکن به وقوع پیوسته است که تمامی آن در مناطق عشایری کلاته برق و رسن رخ داده است.

 رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن با توجه به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است ادامه داد: متاسفانه در ادوار گذشته به بحث مقاوم سازی منازل مسکونی در شهرستان هیچ توجه ای نشده است که می طلبد بنیاد مسکن دراین رابطه  اهتمام بیشتری داشته باشد.

 وی اظهارداشت: از مجموع  بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها ۸۰ درصد آن غیر مقاوم است که  ضرورت دارد روستاییان عزیز از فرصت بدست آمده که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است  استفاده کنند.

 علی نیا تصریح کرد : دولت به ازای هر واحد مسکن روستایی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد به صورت قرض الحسنه و با باز پرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته است که سهمیه بردسکن امسال به دو برابر افزایش پیدا کرد.

علی نیا  همچنین خاطر نشان کرد : متاسفانه بیش از ۴۰درصد مدارس شهرستان بردسکن به ویژه در مناطق عشایری از یک قدمت بالای ۳۰ سال برخوردار می باشند که می طلبد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس در حوزه تخریب و نوسازی مدارس بیشتر ورود پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.