ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای آبان ماه و قبل از شروع فصل کوچ عشایر و به جهت اهمیت مقابله با بیماری خطرناک تب برفکی طرح واکسیناسیون سراسری دام ها در استان آغاز شده است.

دام ها علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، وهاب پیرانی اظهار داشت: این اداره کل در زمینه پیشگیری از بیماریهای دامی برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی و به شدت واگیردار برای جمعیت دامی است، افزود: در صورت بروز و شیوع، خسارات اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران به همراه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان داشت: با توجه به میزان بالای خسارت این بیماری در صورت شیوع اجرای عملیات پیشگیری در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وهاب پیرانی با بیان اینکه ۵۰ اکیپ دولتی و خصوصی برای پیشگیری از هرگونه بیماری علیه دام ها سازماندهی شده‌اند، یادآور شد: با تلاش این تعداد اکیپ تا به امروز بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دام علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای آبان ماه و قبل از شروع فصل کوچ عشایر و به جهت اهمیت مقابله با بیماری خطرناک تب برفکی طرح واکسیناسیون سراسری دام ها در استان آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه دامداران با اکیپ‌های مایه‌کوبی در هنگام مراجعه همکاری لازم را داشته باشند، تأکید کرد: تا پایان این عملیات بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دامداران استان بر علیه تب برفکی مایه‌کوبی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.