کرمان-

به اقشار آسیب پذیر جامعه  آموزش های رایگان ارائه می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا جهانگیری؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان پیش از ظهر سه شنبه ۱۶ آذرماه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را به صورت غیر رسمی در بیش از ۵ هزار استاندارد بین‌المللی در سطح کشور ارائه می‌دهد.

محمدرضا جهانگیری از ارائه بیش از ۵۰۰ استاندارد مهارت آموزشی در بخش دولتی و خصوصی در استان کرمان خبر داد و افزود: انعطاف پذیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش غیررسمی موجب طراحی سامانه های مختلفی همچون راه اندازی مراکز ثابت شده است.

وی از افتتاح مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای شهرستان قلعه‌گنج طی دو هفته آینده خبر داد و یادآورشد:۱۴۹ کارگاه آموزشی ثابت و ۳۱ کارگاه سیار شهری فنی و حرفه‌ای، ۱۰ کارگاه شهرک های صنعتی و ۱۴ کارگاه در جوار دانشگاه ها در سطح استان کرمان مشغول ارائه آموزش هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به ارائه آموزش های رایگان به اقشار آسیب پذیر جامعه، خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی نیاز به ارتقای مهارت دارند اما جداکردن نیروها از محل کار مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، به این منظور در سه شهرک صنعتی استان مراکز مهارتی ایجاد شده است.

جهانگیری با تاکید براینکه کارگاه‌های آموزش روستایی با تکیه بر مهارت‌های کشاورزی و خدمات در ۴۳ مرکز دهستان ایجاد شده است، تصریح کرد: در پادگان‌های استان کرمان نیز آموزش‌های مورد نیاز نیروهای نظامی و سربازان ارائه می‌شود.

وی به راه‌اندازی ۳۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای در هشت زندان استان کرمان و ارائه آموزش‌های مهارتی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: آمار اداره‌کل زندان‌های استان کرمان نشان می‌دهد که درصد بازگشت زندانیان دارای مهارت زیر پنج درصد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در ادامه به تعهدات دولتی سازمان فوق در برگزاری ۵ میلیون و ۴۸۹ هزار نفر ساعت (۲۰ هزار نفر دوره) آموزش مهارتی در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: در بخش آموزشگاه‌های آزاد مهارتی در بخش فناوری اطلاعات، خدمات و رشته‌های مختلف بیش از۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت در ۶۰۰ آموزشگاه آزاد استان با حضور ۵ هزار نفر دست‌اندرکار مهارتی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.