نخست‌وزیر انگلیس ضمن اینکه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای ایران منجر به تغییرات بزرگی در روابط تهران با جامعه بین‌الملل شود، افزود: لندن حامی کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) در مقابل دخالت‌های تهران در امور داخلی این کشورهاست.

«ترزا می»: حامی عرب‌های حوزه خلیج (فارس) در مقابل مداخلات ایران هستیم

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس،   «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در سی وهفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس به بحرین سفر کرده، در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق‌الاوسط» اعلام کرد حامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مقابل موضوعی که آن را «مداخلات ایرانی» خواند، است.

می در ادامه گفت: ۲۰۰ سال از روابط انگلیس-بحرین و بیش از ۱۰۰ سال از روابط انگلیس با عربستان می‌گذرد اما روابط میان ما در سال‌های اخیر به اندازه طول مدت آن، قوی نبوده است و ما خواهان تغییراتی در این موضوع و نیز خواهان ایجاد یک مشارکت راهبردی حقیقی با کشورهای خلیج (فارس) هستیم.

نخست‌وزیر انگلیس درباره سیاست‌های ایران نیز اعلام کرد: ما کاملا متعهد به کار با شرکایمان در خلیج (فارس) برای حمایت از امنیت آنها هستیم، ترس و بیم ها درباره روش ایران در منطقه که ثبات آن را بر هم می‌زند، درک می‌کنیم و همواره از کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) در مقابل هر مداخله ایرانی در امور داخلی‌شان حمایت می‌کنیم.

تزرا می افزود: امیدواریم توافق هسته‌ای ایران منجر به تغییرات بزرگی در روابط ایران با جامعه بین‌الملل شود، موضوعی که این فرصت را برای ما فراهم کرد که به صورت مستقیم درباره نقش ایران در منطقه با این کشور صحبت کنیم.

خانم می سپس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دومین بازار انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا و بزرگترین سرمایه‌گذاران در انگلیس توصیف کرد و بر روابط قوی لندن با این کشورها برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.