خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان گفت: این کشور پیشنویس برنامه همکاری اقتصادی 5 ساله را به جمهوری آذربایجان ارائه کرده است .

"پاکستان" برنامه همکاری اقتصادی 5 ساله به آذربایجان ارائه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، وزیر بازرگانی پاکستان در همایش اقتصادی مشترک این کشور و جمهوری آذربایجان در باکو افزود:حوزه های دارای اولویت برای همکاری و سرمایه گذاری و تسهیلات بازرگانی مورد نظر در این سند انعکاس یافته و امیدواریم جمهوری آذربایجان پس از بررسی این پیشنویس برنامه همکاری های فیمابین را امضا کند . 

خرم دستگیرخان همچنین امضای توافقنامه تجارت آزاد میان پاکستان و جمهوری آذربایجان را ضروری دانست و گفت: دو کشور می توانند در حوزه های بازرگانی ، صنعت ، داروسازی ، نساجی ، بخش انرژی ، کشاورزی ، تولید و پردازش چرم همکاری کنند . 

وی حجم گردش تجاری فعلی پاکستان و جمهوری آذربایجان را به مراتب پایین تر از سطح روابط سیاسی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با امضای پیش نویس برنامه همکاری های اقتصادی 5 ساله از سوی جمهوری آذربایجان روابط اقتصای دو کشور بیش از پیش توسعه یابد . 

شاهن مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز همکای های راهبردی این کشور و پاکستان را به نفع هر دو طرف عنوان کرد. 

وی به علاقمندی جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط اقتصادی با پاکستان اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله نخست راهکارهای افزایش متقابل حجم سرمایه گذاری را بررسی خواهیم کرد . 

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین گفت: پاکستان می تواند از ظرفیت های ترانزیتی جمهوری آذربایجان بهرمند شود. 

در همایش اقتصادی مشترک جمهوری آذربایجان و پاکستان همچنین اعلام شد، اکنون 127 شرکت پاکستانی در جمهوری آذربایجان فعال هستند . 

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که ساده سازی رژیم ویزا میان دو کشور یکی از موضوع های مورد بررسی میان طرفین بوده و اقدام های لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت . 
خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف رییس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.