شهرکرد- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد دوبرابری آمار مبتلایان به ایدز در زنان گفت: در استان متاسفانه مرکز حمایت از زنان آسیب پذیر وجود ندارد و تلاش می شود که در آینده این مرکز راه اندازی شود.

متاسفانه مرکز حمایت از زنان آسیب پذیر در استان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: در سال گذشته ۳۴ درصد از مبتلایان به بیماری ایدز شامل زنان بودند که این میزان در سال جاری افزایش دو برابری داشته است.

محسن  آذری پور افزود: گروه سنی مبتلایان به این بیماری به رده سنی جوانان سوق پیدا کرده است و بخش زیادی از جمعیت مبتلایان شامل جوانان است.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی استراتژی ۹۰۹۰۹۰ را راه اندازی کرده که در این استراتژی بیش از ۹۰ درصد بیماران شناسایی می شوند  و ۹۰ درصد از افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گیرند و ۹۰ درصد از کسانی که تحت درمان قرار گرفته اند، باید به مرحله ای برسند که بیماری آنها قابل انتقال نباشد.

آذری پور خاطر نشان کرد: در ایران ۳۵ درصد افراد مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند که از این میزان ۱۵ درصد تحت درمان قرار گرفته اند.

وی آمار مبتلایان در استان چهارمحال و بختیاری را ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: متأسفانه در استان ما آگاهی لازم داده نشده تا افراد مبتلا به این بیماری بتوانند با اطمینان خاطر برای درمان به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: تا کنون ۶۵ درصد از افراد شناسایی شده مبتلا به بیماری ایدز در استان چهارمحال و بختیاری تحت درمان قرار گرفته اند.

آذری پور اهداف برنامه چهارم استراتژیک را تشدید بیماری یابی در گروه هایی که رفتار پر خطر دارند، اعلام کرد و افزود: شروع بهنگام درمان موارد شناسایی شده ،تقویت بیماری یابی در مناطق و مکان هایی که جمعیت های با رفتار های پرخطر دارند که شامل کمپ های ترک اعتیاد، زندانیان، همسران گروه های خاص، جمعیت های حاشیه نشین، مادران باردار و مردان هم جنس باز می شود از جمله اهداف این برنامه ها می باشد.

وی در پایان گفت:  در استان متاسفانه مرکز حمایت از زنان آسیب پذیر وجود ندارد و تلاش می شود که در آینده این مرکز راه اندازی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.