بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سه طرح مهم این استان در ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده است گفت: کارخانه سیمان باقران و فولاد قاین در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد.

کارخانه سیمان باقران و فولاد قاین تاپایان امسال به بهره‌برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  سید علی‌اکبر پرویزی عصر چهارشبه  در دیدار با معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زمینه‌های تسهیل امور در استان فراهم شده است اظهارداشت: با توجه به پایین بودن سطح درآمد سرانه خانوارهای شهری و روستایی در این استان، خراسان جنوبی در این زمینه نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و اقداماتی که به انجام رسیده است توانستیم تا حدود زیادی در راستای تسهیل امور اقتصادی استان گام‌هایی برداریم تصریح کرد:اجرای طرح رونق اقتصادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور واگذاری تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی است و مکانیزم‌های نظارتی در این زمینه باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این تسهیلات باید به واحدهایی واگذار شود که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند گفت: مسئولان نظارتی باید مراقبت کنند تا این تسهیلات در جای مناسب و به منظور ایجاد رونق در واحدهای تولیدی هزینه شود.

پرویزی به محدود بودن منابع مالی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و نیز پایین بودن سطح درآمد سرانه خانوارهای شهری و روستایی در این استان، خراسان جنوبی در این زمینه نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان کشوری است.

پرویزی به برطرف شدن مشکلات موجود در کارخانه کک طبس اشاره کرد و ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفت یک شیفت کاری به گمرکات استان اضافه شد و در مجموع تلاش کردیم در راستای تسهیل امور اقتصادی در استان گام‌های جدی‌تری از گذشته برداشته شود.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از اولویت‌های مهم کاری وزارت صنعت  است

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیز در این دیدار به سه محور مهم فعالیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: حل مشکلات واحدهای مهم و بزرگ صنعتی، اجرای طرح رونق و نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از اولویت‌های مهم کاری این وزارتخانه است.

محمدرضا فیاض با بیان اینکه خراسان جنوبی در جهت اجرای طرحهای صنعتی و معدنی جزو استان‌های متوسط و رو به بالای کشور محسوب می‌شود افزود: امید است تا پایان سال جاری کارخانه سیمان باقران به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اجرای طرح رونق در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیماتی که اتخاذ شده تلاش خواهیم کرد تا با تقویت مکانیزم‌های نظارتی، انرژی بیشتری در این زمینه صرف شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه واحدهای تولیدی که تسهیلات دریافت می‌کنند و یا خواهند کرد ملزم به رعایت ضوابط موجود در این زمینه هستند گفت: تسهیلاتی که افراد دریافت می‌کنند باید در جای مناسب هزینه شده و منجر به ارائه خدمتی جدید و راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.