رئیس جمهور ترکیه امروز در واکنش به بازداشت معاون پارلمان این کشور در آلمان گفت: آیا نباید ما نیز با برخورد مشابهی به این اقدام آن ها پاسخ دهیم؟

اردوغان: نباید ما هم با برخورد مشابهی به اقدام آن ها پاسخ دهیم؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دِیلی صباح، برخورد نامناسب مسئولین آلمانی با معاون رئیس پارلمان ترکیه و هیأت همراه این کشور که از افراد مهم حزب حاکم «عدالت و توسعه» به شمار می آید، انتقادهای تندی را از سوی مقامات آنکارا با خود به همراه داشته است.

این انتقادها تا آن جا پیش رفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در واکنش به این رویداد در سخنانی گفت: آلمان به تروریست ها پناه داده و از آن ها حمایت می کند؛ اما ساعت ها معاون رئیس پارلمان ترکیه و هیأت همراه وی را معطل نگه داشته است. 

وی در ادامه تهدید کرد: آیا نباید ما نیز با برخورد مشابهی به این اقدام آن ها پاسخ دهیم؟

لازم به ذکر است، پیشتر وزارت خارجه ترکیه امروز سفیر آلمان در آنکارا را به دلیل برخورد نامناسب مسئولین آلمانی با معاون رئیس پارلمان ترکیه احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان دلیل این مسأله برخورد نامناسب مسئولین آلمانی با «عایشه‌ نور باغچه‌کاپیلی» (Ayşenur Bahçekapılı) معاون پارلمان ترکیه و عضو حزب حاکم «عدالت و توسعه» اعلام شده و خواستار ارائه توضیحات در این باره شد بود.

ماجرا از این قرار بود که «باغچه‌کاپیلی» کیف خود که حاوی مدارک و اوراق هویتی بود را در سفر اخیر به آلمان در لابی یک هتل گم کرده بود.

«عایشه‌ نور باغچه‌کاپیلی» در این باره گفته بود: پس از تماس با مسئولین پلیس شهر «کُلن» آلمان و اطلاع به آن ها درباره این حادثه و نیز اعلام سِمت خود به عنوان معاون رئیس پارلمان ترکیه، آن ها ساعت ها مرا منتظر نگه داشته و بالاخره مجبود شدم با مراجعه به کنسولگری ترکیه در این شهر به دریافت گذرنامه موقت دیپلماتیک اقدام نمایم. اما نیروهای امنیتی فرودگاه با نپذیرفتن گذرنامه موقت دیپلماتیک، من را به مدت چند ساعت بازداشت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.