بیرجند-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد جهاد توانمند سازی محرومان کشور گفت:دولت بدهکار است و بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

۴۰۰هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد/دولت بدهکار است

محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه قرارگاه ستاد جهاد توان افزایی مناطق محروم خراسان جنوبی در بیرجند افزود: حکومت داری هزینه دارد و همین الان حکومت دارای ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی است.

رضایی بیان کرد: یعنی اگر دولت آقای روحانی و دولت های بعدی از الان تا ۴۰ سال دیگر فقط بدهی ها را بپردازند و کار دیگری نکنند شاید بتوانند کاری انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تمام امکانات و ظرفیت های داخلی در سطح کشور استفاده شود در غیر این صورت ممکن است در عرصه اقتصادی با مشکل رو به رو شویم ادامه داد: گر از ایستگاه اقتصادی عبور کردیم یعنی جمهوری اسلامی ایران اولین انقلاب و نظام مستقل در جهان است که موفق به عبور از این ایستگاه شده است.

وی اضافه کرد: عبور از این ایستگاه به معنی رفع مشکل معیشت مردم، رسیدن کشور به شکوفایی ، ایجاد رونق اقتصادی در کشور و ... است که این مهم کمتر از جنگ و خود انقلاب نیست.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری از ۱۰ سال پیش همه شعارها سال را با اولویت اقتصاد نامگذاری کرده اند،دلیل این است که این ایستگاه بسیار خطرناک است و باید به بتوانیم به فضل خدا از آن با موفقیت عبور کنیم.

وی یادآور شد: تا امروز هیچ انقلابی موفق به عبور از ایستگاه اقتصاد نشده است، همه انقلاب ها در این ایستگاه شکست خورده اند.

محسن رضایی تاکید کرد: ما اولین انقلابی هستیم که به فضل خدا و زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری می خواهیم برای اولین بار از این ایستگاه عبور کنیم.

رئیس ستاد جهاد توانمند سازی محرومان کشور گفت:ایده ای که داریم این است از ظرفیت های خیری برای توسعه روستایی استفاده کنیم به این معنا که ببینیم محرومیت عمدتا کجا ست  و  افراد خیری که می خواهند کار کنند به جای اینکه ایتام را موردی تحت پوشش قرار دهند بیایند و یک روستا را که ۱۰۰خانوار دارد مسئولیت ایجاد اشتغال، عمران ساختمان ، آب و بهداشت آن را بر عهده گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: قرارگاهی در شهرها ایجاد شود تا هماهنگی لازم بین موسسه خیریه ها با فرماندار، امام جمعه و مسئولان موثر در شهر را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این نمونه الگوی توسعه را برای اولین بار به صورت آزمایشی در خراسان جنوبی آغاز کردیم، به این دلیل که در استان به لحاظ نظم پذیری که در مردم منطقه وجود دارد می توان سریعتر نتیجه گیری کرد، آیا این کار خروجی مناسبی دارد یا نه.

وی یادآور شد: همچنین نهاد های انقلابی مثل بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی امکاناتی دارند و فعال شده اند.

وی تصریح کرد: سپاه حدود هزار دهستان بزرگ را در کشور شناسایی کرده و تا پایان سال ۱۳۹۵ برای ۱۱۰ دهستان برنامه عمرانی انجام می دهد.

رضایی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب، جهاد سازندگی تشکیل شد و در بسیاری از روستاها جاده و مدرسه ساخته شد ادامه داد: اما آن مدارس و جاده ها موجب جلوگیری از مهاجرت نشد چون درآمد و اشتغال پایدار را نتوانستیم تعریف کنیم.

وی یادآور شد: باید نیازهای 25 روستای اطراف فردوس که آغاز اجرای این مدل است احصا شود و ببینیم چه فعالتی در این روستاها باید شکل گیرد که پایدار باشد.

وی اضافه کرد: این سفر با هدف حمایت از یک امر خیر که قرار است در راستای اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی صورت گیرد انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.