شهرکرد- سید عباس جزایری مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تا کنون بیش از ۶۰ پرونده از شرکت تعاونی ها به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، اما هیچگونه تسهیلاتی از سوی این بانک پرداخت نشده است .

بانک توسعه تعاون تا کنون در جذب و تخصیص اعتبارات اقدام موثری نداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه اقتصاد مقاومتی شامگاه چهارشنبه به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 در این جلسه اکثریت مدیران استانی، مدیران عامل بانکها و ریاست سازمان برنامه و بودجه به ارائه عملکرد کلیه سازمان ها و بانک ها در راستای اقتصاد مقاومتی پرداختند.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه در مجموع ۸۴۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و تعداد ۲۸۳ طرح جهت اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و تا کنون ۲۳۳ میلیارد تومان توسط بانک ها پرداخت شده است.

با توجه به اینکه تمامی دستگاه های اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود گام برداشته اند در بین ۱۳ بانک مجری طرح های اقتصاد مقاومتی ، عملکرد بانک توسعه تعاون قابل قبول نیست.

به گفته سید عباس جزایری مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تا کنون بیش از ۶۰ پرونده از شرکت تعاونی ها به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، اما هیچگونه تسهیلاتی از سوی این بانک پرداخت نشده است .

رسالت اصلی این بانک حمایت از شرکت های کوچک است و با اینکه این بانک می توانست  نقطه عطفی در روشن کردن چراغ تعاونی ها باشد و با جذب سرمایه های خرد و کوچک و هدایت آن به تعاونی ها در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری عامل اشتغال زایی باشد، ولی تا کنون در جذب و تخصیص اعتبارات هیچگونه اقدام موثری نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.