اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم پیروی همگان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: باید از دوقطبی شدن و هر اقدامی که موجب تفرقه و سلب اعتماد عمومی می شود پرهیز کنیم.

استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از اتحاد و انسجام مسلمانان واهمه دارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: اتحاد و انسجام میان مسلمانان امری است که استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی از آن واهمه دارند و تلاش دارند به این اتحاد آسیب وارد کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال از میان برداشتن این انسجام هستند تا از این طریق ضربات جدی و جبران ناپذیر به مسلمانان وارد کنند و به راه انداختن گروه های تکفیری همچون داعش توسط آنها نیز در همین راستا است.

امام جمعه اراک بیان کرد: مسلمانان باید در مقابل این مستکبرین و توطئه گران اتحاد داشته و نهایت توان و مقاومت خود را به کار گیرند و در این مسیر یکپارچه حرکت کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان باید هوشیار و نسبت به مسائل آگاه باشند، تصریح کرد: قرآن کریم سرمایه اصلی مسلمانان است و همه مذاهب اسلامی باید با تمسک به حبل الله، در مسیر حق به صورت متحد حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم پیروی همگان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: در داخل کشور نیز باید وحدت حاکم بوده و از دوقطبی شدن و هر اقدامی که موجب تفرقه و سلب اعتماد عمومی می شود پرهیز کنیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در روز نهم ماه ربیع الاول و آغاز امامت ولی عصر(عج) نیز اظهار داشت: باید از فرصت های موجود برای ترویج و مطالعه سیره امام زمان(عج) بهره گرفته اما برخی افراد که اطلاعات چندانی در خصوص سیره اهل بیت(ع) ندارند زبان به تشریح آن باز می کنند که بایا از اینگونه رفتارها جلوگیری شود.

امام جمعه اراک تاکید کرد: ما به عنوان پیروان مذهب تشیع، وظیفه داریم فرهنگ علوی را گسترش دهیم اما این مهم باید از طریق افراد توانمند و آگاه صورت پذیرد وگرنه نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره ضرورت ارج نهادن به تحقیق و پژوهش به ویژه در عرصه آموزش عالی، اظهار داشت: موضوع پژوهش به عنوان یکی از مهمترین ابعاد آموزش عالی و دانشگاهی باید مورد توجه قرار گرفته و نهادینه شده و از سوی دیگر وحدت و ارتباط حوزه دانشگاه نیز باید افزایش یابد.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: علاوه بر نظام آموزش کشور، باید خانواده ها نیز زمینه تفکر تحقیقاتی و پژوهشی را از همان کودکی در فرزندان خود ایجاد کرده و آنها را به سمت فراگیری علم و دانش هدایت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.