یزد- 10هزار و ۳۸۸ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از خدمات درمانی و بیمه ای این نهاد در شش ماهه نخست امسال بهره مند شده اند.

ده هزار و ۳۸۸ مددجوی یزدی از خدمات درمانی و بیمه ای بهره مند شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کمیته امداد استان یزد  اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصلهای مختلفی از جمله پرداخت هزینه های دارو، ویزیت پزشک، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکلنیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص انجام می شود، به همین منظور در شش ماهه ابتدای امسال بیش از هشت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال پرداخت شد.

محسن علیزاده شورکی، کمک به ارتقای شاخصهای بهداشتی مددجویان را یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در این بخش برشمرد و افزود: احداث و مرمت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع سبد کالاهای بهداشتی بین مددجویان از جمله اقدامات انجام شده در جهت ارتقای شاخصهای بهداشتی مددجویان تحت حمایت است.  

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مددجویان یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است تصریح کرد: طی شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و ۶۲۲ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال پرداخت شد.

علیزاده همچنین در خصوص عملکرد بخش بهداشت و درمان این نهاد در خصوص تامین امنیت تغذیه کودکان گفت: بیماری سوء تغذیه یکی از بیماریهای شایع در میان کودکان است که در صورت بی توجهی به این امر معضلات و مشکلات غیر قابل جبرانی در آینده برای آنان ایجاد می شود، به همین منظور طی شش ماهه سال جاری بیش از چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برای تهیه بسته غذایی کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۱ مرکز درمانی شامل ۲۲پزشک عمومی، ۷۷ متخصص، ۱۳ بیمارستان، ۴۷ داروخانه، ۱۵ درمانگاه، ۱۴ مرکز خدمات تشخیصی، ۵ دندانپزشکی و ۸ مرکز متفرقه با این نهاد همکاری دارند، افزود: ۱۰ هزار و ۳۸۸ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد شامل سه هزار و ۸۵۶ بیمه شده مرد و شش هزار و ۵۳۲ بیمه شده زن از خدمات درمانی و بیمه ای این نهاد در شش ماهه نخست امسال بهره مند شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.