ساری- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خواستار مشخص شدن متولی آرد و نان در مازندران شد.

متولی آرد و نان در مازندران مشخص شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد جعفری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: برای ارتقا کیفیت آرد و کاهش ضایعات نان، باید متولی مشخصی را درنظر گرفت و در این راستا پیشنهاد دادیم دبیری کارگروه آرد و نان استان به عهده شرکت غله گذاشته شود.

وی در پاسخ به پرسش قدس آنلاین در رابطه با عدم رعایت بهداشت در انبارهای نگهداری گندم، این مساله را تایید کرد و گفت: جلسات بازدید از انبارهای درجه سه را آغاز کردیم و نتایج بررسی وضعیت این انبارها در کارگروه سلامت ارائه و از سال آینده دیگر نگهداری گندم ها در این انبارها صورت نخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین مبنی بر عدم رعایت بهداشت در نانوایی های مازندران، ضمن تایید این موضوع که بهداشت در نانوایی ها وضعیت خوبی ندارد، ادامه داد: در این رابطه کارگروه آرد و نان باید ورود پیدا کند و با قطع و کاهش سهمیه اینگونه نانوایی ها، می توان مشکلات را کاهش داد.

جعفری مازندران را قطب دوم تولید گندم کشور دانست و خاطرنشان کرد: با همت کشاورزان، امسال را به سال خودکفایی در تولید گندم اختصاص دادیم و درنظر داریم یک میلیون تن گندم را به کشورهای سی آی اس صادر کنیم.

وی از خرید یک میلیون و ۵۵۰ هزارتن گندم در استان های مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: بعلت بارندگی در اواسط خردادماه برخی از گندم ها جوانه زدند و در این راستا، دولت ۷۰هزارتن گندم جوانه زده را از کشاورزان خریداری و بخش اعظمی از آن بعنوان گندم دامی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: ۱۵هزارتن دانه روغنی کلزا، ۳۶۰۰ تن آفتابگردان و ۸۶هزارتن  سویا از کشاورزان این سه استان خریداری شد.

جعفری با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت گندم کشور می باشد، ادامه داد: تاکنون ۱۷۵هزارتن سیلو در این بندر ساخته شد و تا پایان سال هم ۱۰۰هزارتن دیگر به ظرفیت این سیلوها اضافه خواهد شد.

وی در پایان ظرفیت اسمی تولید آرد استان را ۸۲۰هزارتن اعلام کرد و گفت: از ۴۰درصد این ظرفیت برای تولید آرد یارانه ای استفاده می شود.

قبل از این نشست خبری، خبرنگاران در بازدید سه ساعته از بخش های مختلف دوکارخانه آرد در ساری  و نکا بازدید با روند تولید آرد آشنا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.