مشهد- هر چند مشهد هفته ای پاک را به دلیل بارش برف آغاز کرد اما این وضعیت دوامی نیاورد و صبح یکشنبه با رسیدن شاخص کلی هوای مشهد به عدد ۱۲۷ «پی.اس.آی» هوای این شهر در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، آلاینده های زیست محیطی صبح امروز مشهد در برخی ایستگاه ها به قدری بالا بود که چراغ قرمز برخی از ایستگاه های سنجش کیفیت هوای این شهر را روشن کرد.

براین اساس ایستگاه های لشگر، خیام جنوبی و حرم مطهر به ترتیب با اعداد شاخص ۱۵۶، ۱۵۴ و ۱۵۲ «پی. اس. آی» آلوده ترین ایستگاه های صبح امروز بودند که وضعیت هوا را برای تمام گروه ها ناسالم اعلام کردند.

ایستگاه های سجاد با عدد شاخص۱۴۱، تقی آباد۱۴۰، صدف۱۳۳، الهیه۱۳۰، سرافرازان ۱۲۸، خیام شمالی ۱۲۶، مفتح ۱۲۵، آوینی ۱۲۴، ویلا ۱۱۸، امامیه ۱۰۹، سمزقند و چمن ۱۰۶ «پی. اس. آی» دیگر ایستگاه های آلوده صبح امروز مشهد بودند.

تنها ایستگاه سالم امروز نیز ایستگاه ماشین ابزار با عدد شاخص ۸۶ «پی. اس. آی» است.

روز گذشته شاخص کلی هوای مشهد با عدد شاخص ۴۶ «پی. اس. آی» در وضعیت پاک قرار داشت.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا کمتر از ۵۰ «پی. اس. آی» وضعیت پاک و سالم و بین اعداد ۵۱ تا ۱۰۰ «پی. اس. آی» در وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ «پی. اس. آی» به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ «پی. اس. آی» حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با «پی. اس. آی» بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.