مشکلی که ارتش سوریه و متحدان آن برای آزادسازی مناطق باقی مانده از حلب با آن روبه روست، حضور کارشناسان غربی، آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی کمک کننده به گروه های تروریستی در این مناطق است.

اصرار آمریکا بر حمایت از گروه تروریستی النصره/ آیا تروریست های جبهه النصره، آتش بیار جنگ ارتش سوریه با آمریکا در حلب خواهند شد؟!

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "پانوراما الشرق الاوسط"؛ برخی منابع روسی نزدیک به وزارت خارجه این کشور، گزارش دادند که "جان کری" –وزیر خارجه آمریکا- در تماسی تلفنی با "سرگئی لاوروف" خواسته است تا مذاکرات برای رسیدن به چارچوب توافق درمورد سوریه از سرگرفته شود.

این منابع تأکید کردند که علی رغم پاسخ مثبت لاوروف به این درخواست، او تصریح کرده است که آمریکا، قصد دارد تا گروه تروریست "جبهه النصره" را از محاصره در حلب نجات دهد.

منابع روسی تصریح کردند که برای مشکل دیگر گروه های مسلح با همکاری روسی-ترکی جهت خروج آنها از این شهر راه حلی پیدا شده است؛ به گونه ای که ترکیه  در عقب نشینی گروه های مسلح وابسته به خود، سهیم بوده است؛ ولی آمریکا که از دیگر گروه های افراطی در جنوب حلب دفاع می کند، قطعا بر نجات گروه تروریستی "النصره" نیر اصرار خواهد کرد.

به گفته این منابع، مشکل بزرگی که ارتش سوریه و متحدان آن برای آزادسازی مناطق باقی مانده از حلب با آن روبه روست، حضور کارشناسان غربی، آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی کمک کننده به گروه های تروریستی در این مناطق و اعطای اطلاعات میدانی به آنهاست.

این موضوع، موجب می شود تا تصمیم خروج این تروریست ها از حلب، در دست آمریکایی قرار بگیرد که همچنان در توافقات با روسیه بر نجات تروریست های النصره، خط زدن نام آنها از لیست گروه های تروریستی و وارد کردن این گروه در مذاکرات مرتبط با آینده سوریه تلاش می کند.

آنگونه که از گفته های منابع آگاه از دستور کار نشست امروز کارشناسان نظامی آمریکا و روسیه در ژنو، برمی آید، آمریکا موضع روشنی ندارد و واشنگتن، هم از نظر میدانی و هم در عرصه مذاکراتی، در شرایط سختی قرار دارد و این، فرصت آخر آن است.

اکنون، انتخاب با دولت اوبامایی است که کار آن روبه اتمام است؛ آیا اوباما دستاوردی را محقق خواهد کرد که کار رئیس جمهور منتخب را تسهیل بخشد؟ و یا آنکه توافقی قابل اجرا در حلب را با روسیه امضاء خواهد کرد؟ پاسخ تا انتهای سال میلادی جاری مشخص می شود و نتایج میدانی است که در این زمینه، حکمفرماست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.