گرگان- تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایجاد سخنان انحرافی و اختلاف‌افکن با تاسیس شبکه‎های ماهواره‎ای و اهانت به شخصیت‎های مورد احترام در جامعه دینی، از اقدامات استکبار و راهبردهای دشمنان برای کنترل جامعه اسلامی است.

اختلاف‌افکنی راهبرد دشمن برای کنترل جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح یکشنبه در کنگره شهدای روحانیون استان گلستان ضمن تجلیل از شهدای روحانی گفت: هر انسانی به سبب اینکه انسان است، بر دیگر موجودات عالم دارای کرامت و جایگاه متفاوتی است، چراکه انسان‌ دارای خرد، عقل، تدبر و فطرت بوده و این تفاوت و کرامت بنی‎آدم با دیگر موجودات است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه انسان‎ها دارای کرامت هستند، افزود: بخشی از کرامت انسان ذاتی و بخشی دیگر کرامت اکتسابی است. کرامت انسان با وحی کامل می‎شود. کرامت انسان با ارتباط با وحی شکل می‎گیرد و این مهم به‌علت این است که آفرینش انسان دوخلقتی است.

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد هادی و هدایت‎گر باشد، باید اهل خشیت باشد،‌ خاطرنشان کرد: اگر انسان به این درجه رسید متوجه می‎شود آنچه بر ذرات موجود حکمرانی می‎کند، در گروی خداوند متعال است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه اهل ذکر دارای خشیت خداوند هستند، تصریح کرد: اینان می‎توانند هدایت‎گر انسان باشند و رمز ماندگاری و تاثیرگذاری علمای بشریت و انبیاء این است که آنان  خودستایی نداشتند. باید بیندیشیم چه می‎شود که جامعه‎ای پس از رسول خدا(ص) که این کمال و قله را در جوامع بشری از آن خود کرده، دچار آفت می‎شود.

وی گفت: در جریان خودساخته و جامعه قرآنی، روحانیت وظیفه خطیر و روحانیتش این است که بر میثاقی که با خدا دارد را پایبند باشد. آموزش و یاددادن به جامعه و مبارزه با فساد از وظایف روحانیون است و در طول تاریخ بر این اساس شاهد هستیم که روحانیونی در برابر بدی‎ها ایستادند و خود در مسیر مبارزه پیشقراول بودند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه شهدا به این درجه رسیدند که آن چیزی که دارند در راه خداوند با کرامت تقدیم کنند، تصریح کرد: شهدای ما اهل مقاومت، ایستادگی و صبر و بصیرت بودند و در برابر دشمن ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه شهدای روحانیون برای ما الگو و نمونه هستند، تاکید کرد: علماء درس شاهد را آموزش می‎دهند و اگر خودشان هم در جایگاه شهادت قرار بگیرند، دارای دو حیات خواهند بود.

وی اظهار داشت: راه‎اندازی گروه‎های تکفیری و قتل و غارت و کشتار، راه‎اندازی امپراتوری رسانه‎ای که حرف حق را سانسور می‌کند، ایجاد سخنان انحرافی و اختلاف‌افکن با تاسیس شبکه‎های ماهواره‎ای و اهانت به شخصیت‎های مورد احترام در جامعه دینی، از اقدامات استکبار و راهبردهای دشمنان برای کنترل جامعه اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سهم بزرگ گلستان‌شدن استان گلستان به‌واسطه شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: هر فردی که قلم، قدم و بیانش در راستای ایجاد وحدت باشد، در راستای راهبرد جامعه اسلامی حرکت کرده و اگر در جهت اختلاف جامعه حرکت کند به انقلاب اسلامی خیانت کرده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بصیرت‎افزایی برای انقلاب ما یک راهبرد است، گفت: امروز جامعه اسلامی ما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری به این حرکت عظیم و دشمن‎شکن ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.