۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 482361

وزیر دفاع آمریکا در آخرین روزهای کاری خود و دولت 'باراک اوباما'، امروز (یکشنبه) به صورت غیرمنتظره وارد بغداد پایتخت عراق شد.

وزیر دفاع آمریکا وارد بغداد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا که در رفت و آمدهایش به بغداد و اربیل در آخرین روزهای کاریش، نشاط قابل ملاحظه ای پیدا کرده، امروز بدون اطلاع قبلی وارد بغداد شد.
برخی رسانه های عراق به ویژه سایت های خبری مرتبط با وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که کارتر به احتمال قوی درباره آنچه 'پیشروی های کند در عملیات موصل' نامیده است، قصد گفت وگو با مقامات عراقی و فرماندهان ائتلاف بین المللی و آمریکایی را دارد.
بر اساس این گزارش، اشتون کارتر قرار است در این سفر با نخست وزیر عراق و فرماندهان نظامی ائتلاف بین المللی و آمریکایی گفت وگو کند.
آنچه حایز اهمیت است، این سفر غیر منتظره درست چند ساعت بعد از تماس تلفنی بین نخست وزیران عراق و ترکیه اتفاق افتاده که اشتون کارتر از جمله مسوولانی آمریکایی بود که چندی قبل برای مشارکت آنکارا در عملیات موصل نزد عراقی ها وساطت کرده بود.
بغداد دیروز نیز شاهد حضور نخست وزیر دانمارک بود که در دیدار با همتای عراقی اش بر حمایت مستمر کپنهاگ از عملیات نظامی عراق علیه گروه تروریستی 'داعش' تاکید کرد و خواستار گسترش مناسبات بین دو کشور شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.