بابلسر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با استفاده از علم و دانش دانشگاهیان، نخبگان و صنایع موفق به ساخت ناوشکن‌هایی شدیم که تمام دنیا را به خود خیره کرده و جزو انگشت شماری از ناوشکن های مجهز و مدرن دنیا شده است.

ناوشکن‌هایی ساخته ایم که تمام دنیا را به خود خیره کرده است/ امنیت برای جامعه برکت است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر یکشنبه در نشست صمیمی با رئیس، اعضای هیأت علمی و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه مازندران که در بابلسر برگزار شد، با اشاره به نقش علم و دانش در توسعه گفت: با استفاده از علم و دانش دانشگاهیان، نخبگان و صنایع موفق به ساخت ناوشکن‌هایی شدیم که تمام دنیا را به خود خیره کرده و جزو انگشت شماری از ناوشکن های مجهز و مدرن دنیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به تجهیزات باید از علم و دانش بالا بهره‌مند بود، یادآور شد: علم و دانش، پیشرفت و تکنولوژی و اقتصاد بدون امنیت معنایی ندارد، امنیت برای یک جامعه برکت است و با نگاهی به کشور های منطقه می توانید اهمیت این برکت بزرگ را دریابید.

 سیاری با اشاره به  تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر با بیشتر دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری داریم و امیدواریم با عقد تفاهم‌نامه، همکاری لازم را داشته و از توانمندی دانشجویان برای پیشرفت نیروی دریایی و توسعه منابع دریایی بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: نقش مهم و تأثیرگذاری که دریا برای هر کشور از جهت تولید منابع دریایی و توسعه کشور دارد، باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از موارد لازم و ضروری برای نیروی دریایی ارتش استفاده از تجهیزات به‌روز و استفاده از ناوشکن‌هایی است که بر اساس دانش و علم دانشگاهیان و پژوهشگران و جوانان همین مرز و بوم شکل گرفته و یا درحال تحقق است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: افزایش توان و قدرت دریایی و امنیت پایدار منطقه ای در دریا و شمال اقیانوس هند باعث حمایت از اقتصاد دریا محور کشورمان شده و نیازمند آن است تا این روند، رونق روزافزون گرفته و باعث توسعه کشور شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند مسأله فرهنگ برخورداری از نعمت دریا مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای تحقق این امر تصمیم گرفتیم فرهنگ‌سازی را از دانشگاه‌ها شروع کنیم، دانشگاه به‌عنوان مرکز تولید علم و دانش نقش مهمی در ایجاد این فرهنگ سازی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.