براساس منابع جاسوسی آمریکا، روسیه یک زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای را آزمایش کرده که هر یک از این سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند منطقه‌ای به اندازه انگلیس را تحت تاثیر مرگبار خود قرار دهند.

آزمایش جدیدترین زیردریایی بدون سرنشین اتمی توسط روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، یک مقام پنتاگون اعلام کرد که این زیردریایی بدون سرنشین در ۲۷ نوامبر مورد آزمایش قرار گرفته است اما درباره جزئیات میزان موفقیت این آزمایش اطلاعاتی ارائه نشده است.

در همین راستا جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت "ارتش آمریکا از نزدیک فعالیت‌های روسیه در زمینه توسعه زیردریایی‌های نظامی‌اش را رصد می‌کند" اما وی هیچ گونه اظهارنظری درباره این آزمایش اخیر مسکو نکرد.

روسیه به تازگی در حوزه تکنولوژی هسته‌ای به پیشرفت‌های زیادیدست یافته که می‌تواند با بروز تنش در روابط این کشور با غرب بی‌ارتباط نباشد.

براساس اعلام آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، این زیردریایی‌ها که پنتاگون کد اسمی "کنیون" را به آن داده است می‌توانند مجهز به بزرگترین سلاح‌های هسته‌ای موجود شوند.

در ماه اکتبر ارتش روسیه عکس‌هایی از بزرگترین موشک‌های هسته‌ای خود و جهان منتشر و اعلام کرد که این موشک‌ها قابلیت آن را دارند که منطقه‌ای به اندازه انگلیس و یا نیویورک را نابود کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.