دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ملت ایران براساس ادعای مفسرین و مولفین حقوق بشر در غرب حق ندارد براساس اسلام یک نظام مدنی درست کند و این حق را از ما می‌گیرند.

لزوم بازنگری در اعدام‌های مربوط به مواد مخدر/ غرب با ایجاد نظام مدنی اسلامی مخالف است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس،  محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر عصر امروز در دانشگاه علوم قضایی تصریح کرد: این مسئله‌ای که فردی می‌گوید مردم را نمی‌خواهند به زور به بهشت ببریم ناشی از گرایشی است که در مملکت ما در دهه ۷۰ رواج پیدا کرد و گروه سیاسی تشکیل شد که تاکید داشتند دین باید عرفی باشد و به حکومت کار نداشته باشد.  

وی ادامه داد: اقامه صلاة در دین کامل نیست مگر مدافع حق ولایت باشیم. ما در امور واجب دین هم سرفصلی به نام ولایت داریم.  

لاریجانی با طرح این سوال که ولایت چیست؟ پاسخ داد: رکن اول ولایت این است که دغدغه مشروعیت حکومت داشته باشیم. در مکتب اهل بیت مشروعیت سیطره با ولایت فقیه است.  

دبیر ستاد حقوق بشر در مورد تفکر فکری داعش و انحراف مسلمانان تصریح کرد: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ هزار نیروی داعش کشته شده است. این بدان معنا است که ۱۰ هزار نیرویی که می‌توانستند برای اسلام صحیح کشته شوند برای غرب صهیونیست کشته شده‌اند. هیچ چیز برای غرب صهیونیست شیرین‌تر از کشته شدن مسلمان نیست.  

وی در ادامه دراین باره بیان داشت: این افرادی که در داعش خود را منفجر می‌کنند می‌بایست لشگر اسلام علیه کفر باشد. انحراف از تفکر صحیح اسلام عوارض بدی دارد.  

لاریجانی با تاکید براینکه نمی‌شود کسانی باشند که منکر دین باشند و دم از اخلاق بزنند، خاطرنشان کرد: این اخلاق ما را به بهشت نمی‌برد. ظلم در حق ولایت بالاترین ظلم‌ها است.  

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه در مکتب اهل بیت به ولایت حساسیت وجود دارد عنوان کرد: تجربه زندگی مدنی بر اساس اسلام تجربه جدی است. باید زندگی مدنی را براساس دین بنا کنیم که این امر بزرگ‌ترین هدیه انقلاب به ما بوده است.  

وی اضافه کرد: اوایل که حرکت انقلاب شروع شد عده‌ای به نتیجه آن شک داشتند. گروهی هم معتقد بودند کشورمان منزوی می‌شود اما پس از مدتی دیدند ایران پیشرفته‌ترین کشور منطقه در علوم و ساختار مدنی است.  

لاریجانی با تاکید براینکه غرب برای دموکراسی اهمیت قائل نیست، تصریح کرد: ملت ایران براساس ادعای مفسرین و مولفین حقوق بشر در غرب حق ندارد براساس اسلام یک نظام مدنی درست کند و این حق را از ما می‌گیرند.  

وی اضافه کرد: نعمت بزرگی است که پیرو اهل بیت هستیم و در مکتب اهل بیت یاد گرفته‌ایم که اقامه دین کنیم.  

دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به سخنان اخیر نخست‌وزیر انگلیس گفت: نخست‌وزیر انگلیس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را یک جا جمع کرده است و علیه ایران صحبت می‌کند و سپس به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ۱۶ میلیارد تن اسلحه می‌فروشد. کم‌عقل‌تر از اینها مگر وجود دارد.  

لاریجانی در مورد حقوق بشر خاطرنشان کرد: اسناد حقوق بشر براساس تفکر سکولار لیبرال است که ما از پایه با آن مشکل داریم. ما باید در چارچوب نظام و مدنظر ولایت فقیه در جامعه باشیم.  

وی ادامه داد: اخیرا هر کس رئیس‌جمهور کشور می‌شود بلافاصله فیلسوف می‌شود. در دوره اصلاحات در مورد فلسفه جامعه مدنی سخن می‌گفتند که بیشتر ژورنالیستی بود. رئیس‌جمهور بعدی چند سالی خوب بود ولی بعدش فیلش یاد هندوستان کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در این باره گفت: الان هم در صحبت‌های رئیس‌جمهور بحث‌های فلسفی را بیشتر از بحث‌های اجرایی و مدیریتی می‌بینیم. اینها مسائلی است که دقت می‌خواهد. آنها که در سیاست فعال هستند باید بدانند تفکر سکولار و لیبرالیسم برای نظام ما خطر مهلک است.  

لاریجانی با تاکید براینکه بسیار بد است که کسی که به جناح‌های سکولاریستی گرایش داشته باشد بعد از اسلام دم بزند و در این باره گفت: فکر نکنید منافقین در کره مریخ آمدند آنها بچه‌های ما بودند که منحرف شدند.  

وی بیان داشت: آنچه رهبری در دهه ۷۰ به عنوان تهاجم فرهنگی مطرح کردند این است که جوانان ما مسلح به بصیرت ریشه‌دار باشند تا در مقابل تهاجمات مقاوم باشند.  

دبیر ستاد حقوق بشر در مورد نتیجه انتخابات‌ آمریکا نیز اظهار داشت: ترامپ رئیس‌جمهور کشوری است که مدعی حقوق بشر است اما او در تبلیغات ریاست جمهوری گفته است که معتقد به شکنجه است.  

لاریجانی در مورد بحث‌های مربوط به لغو مجازات اعدام در مورد بزه‌های مواد مخدر تصریح کرد: مبنای فقهی این مسئله افساد فی‌الارض است. خیلی مشکل نیست فهم این موضوع که کسی که شبکه‌های قاچاق مواد مخدر ایجاد کرده است نمونه فساد فی‌الارض است.  

وی اضافه کرد: کشور ما تعداد اعدام‌های بالا است و ۹۰ درصد آن مربوط به اعدام‌های مواد مخدر است که برای چهره اسلام خوب نیست. این موضوع تبلیغات منفی را به دست دشمنان ما می‌دهد. طبیعتا مصلحت نظام هم در این مسئله باید رعایت شود.  

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: این مسئله جزو حدود نیست که بگوییم حتما باید اجرا شود. در امر اعدام استدلال برخی فقها این است که بتوانیم جان یک فرد را نجات دهیم این اصل بر اعدام اولویت دارد. با توجه به این جهات باید یک بازنگری در این قانون کنیم.  

لاریجانی گفت: در افغانستان به خاطر حضور ناتو تولید مواد مخدر ۴۰ برابر شده است که عمدتا برای غرب ارسال می‌شود و ما بر سر گردنه آن هستیم. معتدل‌ترین کار این است که برای سطوح بالای قاچاق مواد مخدر مجازات اعدام را نگه داریم و برای سطوح پایین‌تر تخفیف دهیم و مسئله سوم این است که با غرب مذاکره کنیم تا در امر مبارزه با مواد مخدر با ما شریک شود. چارچوبی در این سه‌پایه مورد بحث است که ریاست قوه قضاییه با آن موافق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.