رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر قرار است در این لایحه شهردار توسط مردم انتخاب شود و اختیارات کامل نداشته باشد شاهد بروز مشکلات فراوانی خواهیم بود.

اختیارات شورا کم شود مشکلات شهر افزایش پیدا می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علیرضا دبیر در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که پیرامون تبادل نظر اعضای شورا در خصوص لایحه مدیریت شهری برگزار شد، گفت: اگر قرار است در این لایحه شهردار توسط مردم انتخاب شود و اختیارات کامل نداشته باشد شاهد بروز مشکلات فراوانی خواهیم بود. 

دبیر در ادامه افزود: انتخاب شهرداران توسط مردم اقدامی در جهت دموکراسی است اما اگر قرار باشد شهردار اختیارات کامل نداشته باشد مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد. 

وی اظهار داشت: در مدیریت یکپارچه شهری به طور قطع باید تهران، مشهد و یا شهرهای اینچنینی متفاوت دیده شود چرا که ذینفعان اثرگذار در این شهرها مانند آستان قدس و یا آستان حضرت عبدالعظیم باید مد نظر قرار گیرند. 

رییس کمیسون برنامه و بودجه همچنین با اشاره به بودجه شهرداریها با لایحه فعلی، گفت: دولت برای تقدیم برنامه و بودجه به مجلس سه حالت را در نظر می گیرد، یک حالت مصوبه تلفیق است، یک حالت هم بر اساس آمال و آرزوی های دولت است. بر این اساس ما شاهد بوده ایم دولت ها هر کدام بدتر از دیگری به دنبال محدود کردن شوراها بودند و اگر نظر دولت در لایحه مدیریت شهری در مجلس به تصویب برسد شاهد کاهش بودجه شهرداری تهران به ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهیم بود. 

وی افزود: از طرفی اگر کاهش بودجه شهرداری با کاهش یا حذف درآمدهای پایدار همراه باشد مدیریت شهری در سراشیبی قرار خواهد گرفت و آن روز می بنیم که هر روز در هر محله یک ساختمان مانند قارچ بالا می رود. 

دبیر گفت: در حال حاضر هزینه نگهداری یک شب تهران برابر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است که با حذف یا کاهش درآمدهای پایدار شهرداری قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد. 

وی اظهار داشت: ما باید تا می توانیم شهرداری را قدرتمند کنیم و این امر هم با تثبیت درآمد های پایدار میسر خواهد شد، در حال حاضر در بحث صدور پروانه ما ۲ هزار میلیارد تومان از پیش بینی ها عقب هستیم و شهرداری برای جبران آن ملک می فروشد و این در حالی است که شهرداری در هزینه های نگهداشت هم دچار مشکل است. 

دبیر افزود : این در حالی است که دیوان ۲۷ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری را کم کرده و هر روز علیه شهرداری از دیوان حکم می گیرند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.