نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: هم اکنون ۵۵درصد ظرفیت صنایع استان مرکزی غیرفعال است و باوجود توانمندی بالای استان درحوزه صنعت، این استعدادها به طور کامل شناسایی نشده است.

۵۵درصد ظرفیت صنایع در استان مرکزی غیرفعال است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید مهدی مقدسی عصر یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و مسئولان استان مرکزی با صنعتگران شهرستان ساوه، اظهار داشت: در استان مرکزی از حدود سه هزار واحد صنعتی با وجود واحدهای فعال و قابلیت های زیاد، بخش عمده ای از واحدهای صنعتی هم اکنون با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: در حال حاضر در خوش بینانه ترین وضعیت، تنها ۴۵درصد از ظرفیت صنایع استان مرکزی فعال است و این مساله نیاز به یک چاره اندیشی اصولی و اقدام موثر دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید قابلیت های این استان برای سرمایه گذاری شناخته و از آن بهره گرفته شود چرا که این استان کریدور شمال به جنوب و همچنین نزدیک به پایتخت و فرودگاه بین المللی است که همه این مسائل ظرفیت لازم را برای سرمایه گذاری در این استان فراهم کرده است.

مقدسی تصریح کرد: این استان علاوه بر صنعت، در حوزه کشاورزی نیز استعدادهای فراوانی دارد و بیش از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت پسته و همچنین سایر محصولات همچون انار و زیتون در این استان وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: وظیفه مهم مجلس علاوه بر قانون گذاری، نظارت بر حسن اجرای قوانین است و سفر روز جاری اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان و بازدید از صنایع استان مرکزی نیز در همین راستا صورت گرفته که امیدواریم این سفر خبرهای خوبی برای بخش صنعت استان به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ظرفیت هایی که استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید دارد باید مورد توجه قرار گیرد و برندهای مهم و شرکت های بزرگ خارجی از این ظرفیت ها اطلاع یافته و برای سرمایه گذاری در این استان ترغیب شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.