ایلام- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، توجه آحاد جامعه به بحث اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در کشور است.

تنها راه برون رفت کشور از مشکلات؛ تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان اردوهای جهادی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی شعار راهبردی مقام معظم رهبری است و باید در همه برنامه‌های اقتصادی موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن آن؛ رافع مشکلات اقتصادی در سطح جامعه است، افزود: دشمنان نظام انقلاب اسلامی از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، راهکار فشار برای سقوط و تضعیف انقلاب و در نهایت تسلیم نمودن ایران را برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود در پیش گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمنان از حربه اقتصاد به‌ عنوان یک سیاست راهبردی و کارآمد در مقابله با نظام اسلامی استفاده کردند و  کلید این توطئه‌های دشمنان،   تحریم‌های اقتصادی بود، بیان داشت: دشمنان از همان آغاز انقلاب اسلامی این حربه را دنبال کردند و تا به امروز که ۳۷ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد از این برنامه تحریم و فشار اقتصادی دست ‌بردار نبوده اند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این سیاست دشمن، راهکارهای لازم را در اختیار داشته و دارد  اما آن‌طور که باید و شاید از این ظرفیت‌ها و امکانات استفاده نکرده است، یادآور شد: این امکانات و ظرفیت‌های انسانی و مادی در کشور موجود است و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه بین‌الملل، ایران اسلامی معروف به تربیت و داشتن نوابغ است و  ایرانی‌ها همواره پرچم‌دار تمدن در طول تاریخ بوده اند، خاطرنشان ساخت:  انقلاب اسلامی که پیروز شد، این ظرفیت‌ها بروز و ظهور یافت و توانمندی‌ها بیش از پیش شکوفا شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه متأسفانه شعار" ما نمی‌توانیم " در دوران گذشته بوسیله روشنفکران غربزده وارد کشور شده و تاکنون نیز این مسئله وجود دارد، تصریح کرد: همین طرز تفکر غلط موجب خسارت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی  شده است.  

 حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه مجموعه‌های ضد نظام اسلامی و دشمنان انقلاب نه تنها یک ‌لحظه از توطئه و فشار کوتاه نیامده‌اند بلکه فشار را نیز بیشتر کردند، تأکید کرد: دشمنان در بحث مذاکرات هسته‌ای با ترفند لبخند و با چهره صلح طلبانه و روابط حسنه وارد مذاکرات هسته‌ای شدند.

وی با بیان اینکه ما در همه این دوران، مذاکره‌ای که منافع کشور در آن لحاظ باشد را ترک نکردیم، گفت: با این‌ وجود، مذاکرات هسته‌ای با شروطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان آغاز مذاکرات تأکید فرمودند، آغاز شد و نظام هم از آن استقبال کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه متأسفانه ۳ سال پس از مذاکرات و یک سال پس از برجام و شش ماه بعد از برجام، هنوز تحریم ها برداشته نشده است، اظهار داشت: در این مدت، بیش از ۱۸۰ هیئت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور رفت و آمد کرد اما هیچ قرارداد اقتصادی مهمی منعقد نشده است.

 حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه تصور اینکه مشکلات اقتصادی؛ نظام و کشور را به‌زانو درآورده و تبدیل به بحران شده است، ‌یک حرف غلط است، افزود: بحران یک واژه خاصی است که در  ادبیات کشورها و ادبیات سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خوشبختانه ما در کشورمان بحران سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداریم.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای کاری طولانی و خسته‌کننده بود و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با مقاومت در مقابل خواسته‌های طرف‌های غربی ایستادگی کردند و این جای تقدیر دارد، بیان داشت: بعد از تصویب برجام، همه به این نتیجه رسیدند که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تمدید تحریم‌های ده‌ساله، همه‌چیز را نیز لگدمال کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه رئیس جمهور محترم نیز در روز دانشجو تمدید تحریم‌ها را نقض برجام ارزیابی کرد، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که الآن در برنامه‌های دولت هم به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی خاطرنشان ساخت: اگر در دوران مذاکرات هسته‌ای، هم مذاکره می‌کردیم و هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی می‌کردیم، قطعاً دشمن عقب‌نشینی می‌کرد و مصوبه برجام نقض نمی‌ شد.

وی با اشاره به اینکه اگر در سطح جامعه مدیریت جهادی نهادینه می‌شد الآن ما هیچ مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: با مدیریت جهادی موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر را به ۴ هزار کیلومتر رساندیم و این افزایش برد و تکنولوژی، نتیجه تفکر جهادی و بسیجی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه با تفکر جهادی و مدیریت جهادی، دانش هسته‌ای را نیز از دو درصد به ۲۰ درصد رساندیم، تأکید کرد: گروه‌های جهادی، پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی هستند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه‌های جهادی، بایستی بصیرت را موردتوجه قرارداد و ترفندهای دشمنان را باید با بصیرت شناخت، گفت: تجربه ثابت‌ کرده است که هر وقت مسئولان به فرمان‌ها و رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) عمل کرده‌اند، کشور به پیروزی، موفقیت و اقتدار روزافزون رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: لازمه تثبیت یک نظام ولایی و رمز موفقیت مسئولان ولایتمدار، عمل به فرامین و رهنمودهای ولی فقیه است.

گفتنی است در پایان این آیین، از فعالان اردوهای جهادی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان ایلام، با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.