تبریز- فرماندار تبریز گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی روستای کجوار به محدوده شهری تبریز ملحق و به زودی طرح جامع شهرسازی در آن اجرا می‌شود.

«کجوار» به شهرستان تبریز ملحق شد

به گزارش قدس آنلاین، رحیم شهرتی‌فر در جلسه ملاقات عمومی اهالی کجوار با فرماندار شهرستان تبریز مسائل زیست محیطی، آخرین وضعیت الحاق این منطقه به شهر تبریز و سایر مسائل و مشکلات اهالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان تبریز با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلاینده‌های این منطقه گفت: طبق شاخص‌های اداره کل محیط زیست استان آلوده‌ترین نقطه تبریز مرکز شهر است با این وجود مقامات شهری و استانی خود را موظف به بررسی وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر و رفع آلاینده‌ها می‌داند.

وی ارائه سوخت سالم در سه سال اخیر را عامل موثری در کاهش آلودگی هوای تبریز عنوان و افزود: طبق دستور فرمانداری شهرستان تبریز و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، بررسی وضعیت واحدهای بزرگ صنعتی به صورت جدی و مداوم انجام می‌گیرد و هر واحدی که به عنوان آلاینده محیط شناخته شود با تذکر جدی برای تبدیل سوخت مورد استفاده و رفع آلاینده‌ها مواجه می‌شود، چرا که در کنار تولید و صنعت، حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان اهمیت بالایی دارد.

شهرتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی را به اطلاع اهالی منطقه رساند و خبر از الحاق قطعی این منطقه به محدوده شهر تبریز داد.

وی در پاسخ به سئوال اهالی منطقه درخصوص تکلیف انتخابات شوراها در کجوار گفت: در صورتی که اقدامات شهرسازی و نهایی شدن تقسیمات کشوری تا زمان آغاز ثبت نام کاندیداهای شورای شهر به پایان برسد، این منطقه به عنوان یکی از محلات یا شهرک‌های تبریز جزء این حوزه انتخابیه محسوب خواهد شد؛ در غیر این صورت انتخابات مستقل شورای روستا در کجوار برگزار می‌شود و شورای منتخب روستا تا پایان مراحل اداری الحاق قطعی به‌صورت رسمی فعالیت خواهند کرد.

دیدار مردمی فرماندار شهرستان تبریز در مسجد جامع کجوار و با حضور شهردار منطقه ۷ و معاونان شهرداری منطقه انجام گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.