یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: افراد فرصت طلب و سود جو از خلأ های قانونی و عدم هماهنگی بین دستگاه ها و مسئولان سوء استفاده کرده و به اموال بیت المال دست درازی می کنند.

هماهنگی بین مسئولان، مانع سوء استفاده زمین خواران خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا حبیبی صبح دو شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد اظهار داشت: حضور فعال مسئولین مرتبط در شورای حفظ حقوق  بیت المال نتایج بسیار خوبی را در زمینه شناسایی موراد مورد تعدی قرار گرفته و رفع تصرف و خلع ید متصرفین داشته است.

وی با تأکید بر عزم جدی دستگاه قضایی و سایر دستگاه های متولی در این زمینه ،افزود: قاطعیت و همراهی و هماهنگی مسئولان امر ، اثر بسیار زیادی در بازدارندگی این جرم و تکرار آن در استان دارد ، ضمن آنکه این رویکرد این هشدار را به افراد فرصت طلب می دهد که این عرصه دیگر جولانگاه آنان نخواهد بود.

این مقام قضایی بر نقل انتقال سریع اسناد زمین های دولتی و شناسایی متولیان اراضی در سطح استان تأکید کرد و گفت: وقتی متولی اراضی به طور واضح مشخص باشد و اسناد آن نیز ثبت شده باشد ، امکان سوء استفاده زمین خواران به حداقل خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وجود برخی خلأ های قانونی و یا تصمیمات مقطعی که در گذشته زمینه تعدی به ارضی ملی را فراهم آورده ، تصریح کرد: برای صیانت از اموال عمومی و اراضی بیت المال باید از این به بعد با الزام به قانون و دقت نظر و هماهنگی کامل دستگاه های ذیربط از هر گونه تخلف و جرم در در این زمینه پیشگیری کرد .

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.