کرج- سازمان ملی استاندارد ایران و آژانیس فدرال مقررات فنی و اندازه شناسی فدراسیون روسیه در کرج پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

سازمان های استاندارد ایران و روسیه پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین، پیش نویس این تفاهم نامه ظهر دوشنبه در کرج با حضور جهانبخش سنجابی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و بریس بتکمین معاون رئیس استاندارد روسیه به امضا رسید.

تبادل اطلاعات در حوزه اندازه شناسی، تبادل اطلاعات مربوط به تجهیزات موجود در آزمایشگاه و شبکه ها، ارائه آموزش به کارکنان هر یک از طرف ها در حوزه های استاندارد سازی و اندازه شناسی با شرایط سود دو جانبه و سایر حوزه های مورد علاقه از جمله مفاد این پیش نویس است .

از دیگر مفاد این پیش نویس می توان به آماده سازی پیشنهادات برای هماهنگی مقررات در خصوص اندازه شناسی قانونی، توسعه و بهبود سیستم های پشتیبان اندازه شناسی، فناوری های پیشرفته، نظارت محیطی، ایمنی شغلی و حوزه های اندازه گیری مورد علاقه متقابل از دیگر مفاد پیش نویس یادداشت همکاری بین سازمان استاندارد ملی ایران و آژانس فدرال مقررات فنی و اندازه شناسی فدراسیون روسیه اشاره کرد.

همچنین ارتقا و مستحکم نمودن همکاری در زمینه های استاندارد سازی و اندازه شناسی با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات دوطرف، تسهیل همکاری های دو جانبه، تبادل اطلاعات علمی و فنی مربوط به حوزه های استاندارد سازی، بررسی مفاهیم و روش های جدید با هدف ایجاد نمونه ها، انجام مقایسه های دو جانبه در خصوص استانداردهای ملی اندازه گیری و تحقیق و گسترش روش های جدید از دیگر مفاد این پیش نویس است.

مقرر شده است تا این تفاهم نامه در آینده نزدیک به امضای نهایی برسد.

معاون رئیس استاندارد روسیه در جریان این سفر همچنین از ۲ آزمایشگاه موادغذایی و اندازه گیری سازمان ملی استاندارد ایران در البرز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این آزمایشگاه و روند تایید صلاحیت در آن ها قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.