بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

سند توسعه اشتغال خراسان جنوبی خاک می خورد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  محمد سنجری عصر دوشنبه در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است  اظهار داشت: در این مدت ۵ هزار و ۳۱۱ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه اشتغال به ثبت شده است.

وی گفت: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده واقعی است و فرصت‌های شغلی که توسط کمیته امداد، بهزیستی یا سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌شود با نام و نشان است و اگر انحرافی باشد مسئولیت آن متوجه خود دستگاه‌های اجرایی است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  از تحقق ۶۸ درصدی تعهد اشتغال خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت ۵ هزار و ۳۱۱ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه اشتغال به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۸  ماهه امسال ۴ هزار و ۲۷۳ جوینده کار به مراکز کاریابی استان مراجعه کردند بیان کرد: از این تعداد ۶۸.۵ درصد زن و ۳۱.۵ درصد مرد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  افزود: براساس آخرین گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان در تابستان امسال ۱۳.۴ درصد است که این رقم در سال گذشته ۸.۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در این مدت  ۴۱.۳ درصد اعلام شده است افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

سنجری با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۳ درصد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که هر چه جلوتر می‌رویم شاهد افزایش جویندگان کار در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  با اشاره به خلأهای حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای جدی حوزه اشتغال نداشتن مهارت کافی در بین جویندگان کار است.

وی  یادآور شد: حدود ۶۶.۵ درصد از جویندگان کار فاقد هر گونه مهارت هستند که این نشان دهنده ایراداتی جدی در فرهنگ کار و مهارت ورزی در سطح کشور است.

سنجری از تدوین سند توسعه اشتغال استان در اواخر دولت گذشته خبر داد و اظهار داشت: این سند باید در برنامه پنجم توسعه استفاده می‌شد که این سند عملاً کارآیی لازم را نداشت زیرا نه در زمان مقرر تهیه شد و نه منابع مالی پیش‌بینی شده در آن فراهم شد.

وی افزود: بر اساس این سند سالانه باید ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود بنابراین در این راستا امسال دستگاه‌های اجرایی استان متعهد شدند که ۷ هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی را در استان ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در ۸ ماهه امسال بالغ بر ۵ هزار و ۸۴۸ فرصت شغلی به کاریابی‌های استان اعلام شده است که از این تعداد ۶۸ درصد در بخش خدمات و ۷۰ درصد در بخش خصوصی بوده است.

سنجری بازار کار امروز را نیازمند نیروی ماهر و متخصص دانست و تصریح کرد: در این راستا با وجود فرصت‌های اشتغال زیاد در استان تنها یک هزار و ۶۷۴ مورد جذب بازار کار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.