مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی گفت: ۶۰۰ کارگر در مجموعه‌های میراث جهانی در ۴ تا ۶ ماه اخیر حقوق دریافت نکرده‌اند.

پرداخت حقوق ۶۰۰ کارگر میراث فرهنگی در انتظار تأمین اعتبار

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، فرهاد عزیزی پیرو انتشار خبر عدم دریافت حقوق ۴ ماه اخیر کارگران مجموعه جهانی ارگ بم گفت: نه تنها کارگران مجموعه ارگ جهانی بم بلکه کارگران سایر پایگاه‌های جهانی نیز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

عزیزی ادامه داد: برخی از نیروهای پایگاه‌های جهانی از تیر ماه و برخی هم از مرداد ماه حقوق ندارند. ما این موارد را به سازمان مدیریت انتقال داده و اعلام کردیم که برای پرداخت حقوق یک کارگر روزمزد نقدینگی لازم است نه اسناد خزانه. آنها هم قول داده‌اند که این مشکل به زودی حل شود ولی هنوز اعتباری اختصاص نداده‌اند. سازمان مدیریت می‌گوید که مشکل ما نقدینگی است اگر پول باشد در پرداخت مشکلی نداریم.

عزیزی بیان کرد: حدود ۶۰۰ نیروی کارگر، پیمانکار و سرکارگر در پایگاه‌های میراث جهانی داریم که برخی از آن‌ها ۴ ماه و برخی دیگر به مدت ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. حداقل حقوق برای این نیروها ۸۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: حال میراث جهانی در ایران خوب نیست بخشی از تعهدات ما به سازمان یونسکو در حوزه نیروی انسانی است چطور می‌توانیم چندین ماه به نیروها حقوق ندهیم اما از آنها بخواهیم که به خوبی در این پایگاه‌ها کار کنند؟ ما در قبال این نیروها باید به یونسکو پاسخگو باشیم. چون بخشی از فعالیت‌ها مربوط به ساختار و نیروی انسانی پایگاه‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.