نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اسرائیل با دریافت نخستین محموله هواپیماهای جنگنده اف ۳۵ از آمریکا، قدرتمندتر خواهد شد.

نتانیاهو: اسرائیل با دریافت نخستین جنگنده‌های اف ۳۵ قدرتمندتر می‌شود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از تسنیم؛ اسرائیل روز دوشنبه به عنوان نخستین رژیم پس از آمریکا جنگنده های رادارگریز اف ۳۵ را از شرکت لاکهید مارتین آمریکا دریافت کرده تا توانایی خود برای حمله به اهداف دور را ارتقا دهد.

تحویل ۲ فروند جنگنده اف ۳۵ آمریکا به اسرائیل در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتشار توئیتی به شدت از هزینه های سنگین پروژه جنگنده اف ۳۵ انتقاد کرده و این مساله موجب افت ارزش سهام این شرکت بزرگ آمریکایی شده است.

این نخستین اسکادران از جنگنده های اف ۳۵ خواهد بود که در خارج خاک آمریکا حالت عملیاتی پیدا خواهد کرد. این جنگنده ها نخستین محموله از ۵۰ فروند اف ۳۵ است که هزینه هر یک از آنها ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنانی در پایگاه هوایی "نواتیم" گفت: اکنون بازوی بلند ما بلندتر و قدرتمندتر شده است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز که در مراسم تحویل جنگنده های اف ۳۵ حضور داشت، تاکید کرد: این هواپیماها نقش مهمی در حفط برتری نظامی اسرائیل در منطقه خواهد داشت.

اف ۳۵ بزرگترین و یکی از پرهزینه ترین پروژه های پنتاگون به شمار می رود. ترامپ در توئیتی نوشت: هزینه های برنامه اف ۳۵ خارج از کنترل شده است.

این توئیت موجب شد تا ارزش سهام شرکت لاکهید مارتین با افت ۴ درصدی روبرو شود.

اسرائیل که توانسته است قرارداد ۱۰ ساله تسلیحاتی و کمک نظامی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار با آمریکا منعقد کند، قصد دارد اسکادران اف ۳۵ را حفظ کند.

منتقدان بر این باورند که جنگنده های اف ۳۵ در مقایسه با جنگنده های اف ۱۵ و اف ۱۶ آمریکا، قادر به حمل تسلیحات کمتری است و مسافت کمتری را طی می کند.

ولی برخی کارشناسان معتقدند که قابلیت های رادارگریزی این جنگنده، آن را قادر می سازد تا دقیق تر بوده و مسیر مستقیم تری را برای رسیدن به هدف طی کند.

اسرائیل در ابتدا ۳۳ فروند از این جنگنده را سفارش داده بود و ماه گذشته نیز ۱۷ فروند دیگر آن را سفارش داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.