نیروی دریایی ارتش پاکستان 'یگان ویژه ۸۸' را مامور حفاظت از سواحل و آبهای مشرف به بندر گوادر در برابر هرگونه تهدید احتمالی 'متعارف یا غیرمتعارف' کرد.

یگان ویژه' نیرو دریایی پاکستان از آبهای ساحلی بندر گوادر حفاظت می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این تصمیم روز سه شنبه در جریان یک کنفرانس دریایی بین المللی با موضوع راهروی اقتصادی چین-پاکستان در بندر گوادر و با حضور عالی ترین مقام های نظامی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی پاکستان اتخاذ شد.
به گزارش رسانه های پاکستان، ایجاد نیروی دریایی ویژه حفاظت از بندر گوادر، به عنوان قطب اصلی راهروی اقتصادی چین-پاکستان، امری ضروری است.
در کنفرانس امروز در بندر گوادر، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، دریادار ذکاءالله فرمانده نیروی دریایی و سهیل امان فرمانده نیروی هوایی این کشور حضور داشتند. قرار بود نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این کنفرانس شرکت کند اما بدلیل مه آلود بودن هوای لاهور، امکان پرواز هواپیمای وی از لاهور به گوادر میسر نشد.
براساس این گزارش، یگان ویژه ۸۸ نیروی دریایی پاکستان برای محافظت از سواحل و آبهای مشرف به بندر گوادر، شامل چند ناو، قایق های مهاجم تندرو، بالگرد و هواپیمای نظامی و هواپیمای بدون سرنشین است.
پیش از این رسانه های پاکستان اعلام کرده بودند که نیروی دریایی چین نیز به سهم خود، در حفاظت از بندر گوادر ایفای نقش خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.