بردسکن - دبیراجرایی نظام صنفی بردسکن گفت: سرمای زود رس به محصولات زراعی و باغی شهرستان بردسکن خسارت جبران ناپذیری را وارد کرد.

سرمای زود رس زندگی مردم  بردسکن را مختل کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بردسکن مرتضی مزروعی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه ۹۰درصد اقتصاد و معیشت مردم منطقه به کشاورزی است متاسفانه سرمای زودرس تمامی محصولات زراعی و باغی منطقه را ازبین برد و زندگی مردم مختل شد.

وی اظهارداشت:۲۲۶ میلیارد تومان برآورد خسارت سرمازدگی به کشاورزان منطقه است که به نوعی ۲۵ درصد خسارت وارده ناشی از سرما زدگی استان مربوط به بردسکن است.

 وی ادامه داد : مسئولان نباید صرف برگزاری جلسه و نوشتن صورتجلسه اکتفا کنند بلکه باید برای جبران خسارات وارده  با ارائه راهکار تسهیل در زندگی مردم بخشند.

دبیر اجرایی نظام صنفی بردسکن با بیان اینکه مردم نمایندگان حاکمیت هستند یادآورشد : حاکمیت وظیفه دارد مشکلات مردم را مورد بررسی و در جهت رفع آن اقدام کند. 

وی عنوان کرد: اگر کشاورزان برای خسارت وراده ناشی از سرما زدگی به مدیریت جهادکشاورزی مراجعه نکرده اند بیانگر عمق بالای خسارت را می رساند که می طلبد متولیان امر نگاه ویژه ای را به این شهرستان داشته باشند.

وی اظهارداشت: اگر کشاورزان ترغیبی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند به خاطر این است صندوق بیمه غرامتی که پرداخت می کند  هزینه های ایاب و ذهاب  کشاورزان را جواب نمی دهد تا چه رسد که خسارت وارده را جبران کند.

مزروعی افزود: با توجه به سرمای زود رس و درختانی که هنوز به خواب زمستانی نرفته بودند از جمله باغات پسته و انگور خسارت وارده به این باغات هنوز مشخص نیست و برخی از کشاورزان انارکارمنطقه نیز اقدام به کف بر کردن درختان کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.