«آنگلا مرکل» و «فرانسوا اولاند» در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند که از تمدید تحریم‌ ها علیه روسیه حمایت می کنند.

آلمان و فرانسه از تمدید تحریم‌ ها علیه روسیه حمایت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه اعلام کردند که از تمدید تحریم‌ ها علیه روسیه به مدت ۶ ماه دیگر حمایت می‌ کنند.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز در آلمان اعلام کرد که پاریس و برلین از تمدید تحریم‌ ها علیه روسیه به دلیل تحولات کنونی در شرق اوکراین حمایت می‌ کنند.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: اگر توافقات مربوط به پیمان مینسک اجرائی نشود، ما به تمدید تحریم های خود علیه روسیه مبادرت خواهیم کرد.

«فرانسوا اولاند» تصریح کرد: اگر پیشرفتی در توافقات مذکور وجود نداشته باشد و اگر بن بست کنونی ادامه یابد، آنگاه من و «آنگلا مرکل» (صدراعظم آلمان) درخواست تمدید تحریم ها را ارائه خواهیم کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز در جریان این کنفرانس خبری مشترک با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: ما اوضاع اوکراین و پیشرفت کندِ فرایند اجرائی کردن «مینسک» را مورد بحث و بررسی قرار دادیم؛ لذا در چنین شرایطی باید تحریم ها علیه روسیه دوباره تمدید گردند.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا قرار است در نشست ۱۵ و ۱۶ دسامبر، تمدید تحریم‌ های اقتصادی علیه مسکو را ۶ ماه دیگر تصویب کند.

لازم به ذکر است، سران گروه موسوم به «نرماندی» شامل کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان چندین بار تاکنون گردهم آمده و درباره اجرایی کردن پیمان مینسک و پایان دادن به درگیری ها در شرق اوکراین به رایزنی پرداخته اند.

گفتنی است، تا کنون اعضاء این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند. در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر «مینسک» پایتخت بلاروس به امضاء برساند. این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.