بجنورد- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: رانندگان و مالکان ناوگان فرسوده، از دریافت تسهیلات نوسازی استقبال نکردند.

رانندگان خراسان شمالی از تسهیلات نوسازی ناوگان استقبال نکردند

سعید سبحانی در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار داشت: متقاضیان نوسازی ناوگان عمومی در بخش مسافری از تسهیلات با نرخ  ۶ تا ۱۰ درصد بهره مند می شوند اما رانندگان رغبتی به دریافت این اعتبار تسهیلاتی ندارند.

وی با بیان اینکه مالکان ناوگان باری نیز تمایلی به دریافت تسهیلات نوسازی ندارند، علت نبود این رغبت را یکسان بودن نرخ کرایه جابه جایی ها توسط ناوگان نو و ناوگان فرسوده عنوان کرد و گفت: اکنون نرخ جابه جایی کالا با ناوگان فرسوده و ناوگان جدید، یکسان است و دراین شرایط مالکان ناوگان فرسوده رغبتی برای سرمایه گذاری و خرید ناوگان نو ندارند.

وی افزود: متاسفانه محدودیتی برای تردد ناوگان فرسوده در جاده های کشور اعمال نشده است و ناوگان فرسوده بدون محدودیت خاصی در محورها تردد دارند و این امر نیز سبب شده تا تمایل مالکان خودروهای فرسوده به نوسازی ناوگان خود کمتر شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: مالکان ناوگان فرسوده، معادل ۷۰ درصد از قیمت خودروی مورد تقاضا تسهیلات نوسازی دریافت می کنند که سقف این تسهیلات برای ناوگان سواری کرایه ای ۲۰ میلیون تومان، مینی بوس ۱۲۰ میلیون تومان و اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی ناوگان عمومی به شرط اسقاط خودروی فرسوده خود این اعتبارات تسهیلاتی را دریافت می کنند.

وی گفت: متقاضیان برای نوسازی ناوگان باری خود در صورت خرید برندهای اروپایی و کره ای تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند که نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است.

وی افزود: سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان ناوگان باری با برند چینی ۲۰۰ میلیون تومان است که نرخ این تسهیلات ۱۵ درصد اعلام شده است.

سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه ناوگان سواری کرایه ای روستایی اشاره کرد و گفت: این تسهیلات نیز با نرخ چهار درصد و با مدت بازپرداخت پنج سال پرداخت می شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان این اداره کل و صندوق کارآفرینی و امید، هر متقاضی معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو اعتبار تسهیلاتی دریافت می کند.

سبحانی گفت: تسهیلات برای توسعه ناوگان اتوبوس و مینی بوس نیز از محل بند ۴ سفر رهبری، به متقاضیان اعطا می شود که نرخ این تسهیلات ۱۸ درصد است.

وی افزود: نرخ بالای سود این تسهیلات سبب شده تا متقاضیان رغبت و تمایل مناسبی از این اعتبار تسهیلاتی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان نیازمند اعطای تسهیلات با نرخ کمتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.