لاهیجان-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان از ثبت وقف سه میلیارد ریالی با نیت بهداشت و درمان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

وقف سه میلیارد ریالی در شهرستان لاهیجان ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین بازدار ، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه ملک وقف شده دو واحد منزل مسکونی است خاطرنشان کرد : ملک وقف شده مذکور بیش از 3 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد .

بازدار با تاکید بر اینکه شهرستان لاهیجان در بخش وقفیات رتبه بالایی در استان دارد تصریح کرد : شهرستان لاهیجان امسال 20 وقف جدید داشته است که از میزان مذکور 14 مورد ثبت سامانه شده و مابقی در حال عملیات ثبت هستند.

وی با اشاره به اینکه در لاهیجان موقوفات جدیدی در حال شکل‌گیری است بیان کرد : با اقدامات در حال انجام، لاهیجان تا پایان امسال بالغ بر 25 وقف جدید در شهرستان ثبت می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان، شهرستان را نیازمند دارا بودن ملک ، خانه یا مکانی برای نگهداری افراد بی‌سرپرست دانست و اعلام کرد: نشر معارف دین در سیاهکل و لاهیجان از الزامات امروز این شهرستان است.

بازدار موقوفات در زمینه تحقیق و پژوهش، حوزه‌های قرآنی و کمک هزینه‌های ازدواج را از نیازمندی‌های این شهرستان اعلام کرد و افزود : کمک به نیازمندان ، مستمندان و ایتام در لاهیجان باید سرعت بیشتری به خود گیرد .

وی سیاهکل را امسال در بحث موقوفات در شهرستان پیشتاز دانست و تصریح کرد : امسال 14 مورد وقف جدید در سیاهکل انجام شد که 9 مورد آن متعلق به بخش دیلمان و روستای سکام بوده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان با تاکید بر اینکه یکی از موقوفات بخش دیلمان و روستای سکام به تنهایی ارزش ریالی بیش از یک میلیارد تومان داشته است افزود: لاهیجان امسال تاکنون 6 وقف جدید داشته است.

بازدار با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی، عقیدتی سیاسی شهرستان و فرمانداران لاهیجان و سیاهکل نهایت همکاری و تلاش را در امر موقوفات در شهرستان انجام می‌دهند تاکید کرد: نتیجه تلاش و همکاری نهادها و ادارات شهرستان 16 وقف جدید در کمتر از 6 ماه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.