شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید در جهت رفع مشکلات و معضلات استان با طرح ها و ایده های جدید گام برداشت، به همین منظور می توان از افراد کارآمد در زمینه ایده پردازی استفاده کرد.

باید از افراد کارآمد در زمینه ایده پردازی استفاده کرد

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: امروزه یکی از راه های توسعه پایدار هر منطقه ای ایده ها و طرح هایی است که می تواند به رشد جامعه پایدار کمک کند.

سلیمانی دشتکی افزود: هرچند که تا کنون ایده های ارائه شده برای  توسعه استان زیاد نبوده، اما باید در جهت رفع مشکلات و معضلات استان باطرح ها و ایده های جدید گام برداشت، به همین منظور می توان از افراد کارآمد در زمینه ایده پردازی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: طرح آمایش سرزمین استان چهارمحال و بختیاری در حال تکمیل است و تمامی دستگاه های اجرائی موظف هستند در جهت توسعه مناطق گام بردارند و همچنین می توان از تمامی صاحب نظران و دستگاه های برنامه ریز کمک گرفت.

سلیمانی در خصوص برگزاری جشنواره سالانه سبزکوه، افزود: مراکزی همچون  پارک علم و فنآوری ، بنیاد نخبگان، و دستگا های اقتصادی باید وظایفشان را بر اساس ایده پردازی و ارائه طرح انجام دهند و با تشکیل کارگروهی از تمامی دستگاه های مربوطه ضمن حفظ هویت و شرح وظایف هر دستگاه و جلوگیری از موازی کاری به ارائه برنامه های خود در این جشنواره بپردازند و همچنین باید از حوزه جوانان نهایت استفاده را برد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تا کنون اقدامات بسیار ارزنده ای در زمینه کارهای فرهنگی از جمله تشکیل کنگره شهدا، صورت گرفته و هیچ گونه کوتاهی از طرف دولت و استانداری نشده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در ادامه گفت: جشنواره ایده سبزکوه با هدف ایجاد نشاط در اجتماع به کمک بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری برگزار گردید و هدایایی نیز به برندگان اهدا شد.

فرید براتی افزود: جشنواره باید به عنوان یک نهاد مستقل عمومی به صورت هیئت امنایی اداره شود تا بتواند وظایف خود را انجام دهد و مصوب گردیده که در تمام شهرستان های استان این کار صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره بعنوان یک نهاد مردمی با شناسایی فناوران و ایده پردازان، جذب و هدایت سرمایه گذاران در استان، راه اندازی بورس ایده، تجاری سازی ایده ها، تکریم ایده پردازان و با تشکیل شورای سیاست گذاری شروع به فعالیت خواهد کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.