بردسکن- مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در بازدیداز مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان مهرگان شهرستان بردسکن واقع در دهستان کبودان گفت: تعداد ۲۰۰ سالمنددراستان در نوبت پذیرش هستند.

۲۰۰ سالمند در خراسان رضوی در نوبت پذیرش هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید رضا پوریوسف با بیان اینکه در سطح استان ۴۰ مرکز  نگهداری سالمندان داریم گفت: دراین مراکز ۱۵۰۰ سالمند نگهداری می شوند که به ازای هر نفر در ماه  دولت  ۵۱۰ هزار تومان یارانه  پرداخت می کند که نسبت به دولت قبل این میزان یارانه دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: مرکز سالمندان بردسکن یکی از مراکز پویا و با نشاط استان است و با همت و پشتکار هیات مدیره و خیران فضای این مرکز توسعه پیدا کرده است و این ظرفیت را دارد که تا ۶۰ سالمند را نگهداری کند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ سالمند در استان در نوبت پذیرش در مراکز سالمندان هستند. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در سطح استان ۱۴۵ مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست،سالمندان و  معلولان کم توانان ذهنی وجود دارد که بیش از ۷ هزار نفر دراین مراکز به صورت روزانه و شبانه روزی نگهداری می شوند.

پوریوسف یادآورشد: درحال حاضر بهزیستی به  ۸۰ درصد ظرفیت اسمی  این مراکز یارانه پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنین از روند اجرای  ساختمان در دست احداث مرکز شبانه روزی کم توانان ذهنی ایثار  بردسکن بازدید کرد و گفت: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی این مرکز نشان از توانمندی مدیرعامل ،  مسئولان و به ویژه خیران  است که در کمتر از یکسال  ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

مدیرعامل مرکز کن توانان ذهنی ایثار بردسکن  هم در این بازدید گفت : این پروژه  ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد که با زیربنای ۲۲۵۰ متر مربع در  یک طبقه احداث می شود.

حسن رستگار  خاطر نشان کرد : تاکنون بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان در این پروژه  هزینه شده است که  تنها ۵۰ درصد آن  از محل کمک خیران تامین شده است و مابقی آن بدهی می باشد.

وی عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است که کمک خیران و مسئولان را می طلبد.

 وی اظهارامیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز  این آمادگی را داریم که این پروژه در هفته بهزیستی سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

دراین بازدید مدیرعامل مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان مهرگان شهرستان بردسکن هم گفت: این مرکز در حال حاضر ۳۲ نفر سالمند زن و مرد را تحت حمایت دارد و با توجه به فضای فیزیکی و توسعه مرکز این ظرفیت را داریم تا ۶۰ سالمند را تحت حمایت قرار دهیم.

علی صابری  تصریح کرد : در صورت موافقت مدیرکل بهزیستی با تخصیص یارانه برای ۲۰ نفر این آمادگی را داریم که سالمندان مرکز را به دو برابر افزایش دهیم.

وی همچنین از تامین زمین این مرکز در شهر بردسکن خبرداد و افزود : امید است با کمک خیران و مسئولان شاهد عملیات اجرایی  پروژه این مرکز نیز در شهرستان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.