عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید تمهیداتی برای اشتغال و درآمد پایدار  مهندسان اندیشیده شود.

برای اشتغال پایدار مهندسان باید فکری کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمدامیرآبادی فراهانی در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به اینکه در دوره گذشته مجلس قانون نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح مواردی از مفاد آن به صحن مجلس آمد اما مورد موافقت قرار نگرفت، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم پیشنهادهای خوبی در این زمینه ارائه داده بود که ما آن را در کمیسیون عمران به صورت مفصل مطرح و بحث کردیم.

 وی ادامه داد: در دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار قرار دارد که اگر مجموعه نظام مهندسی قم پیشنهادهایی در این زمینه دارند از آنها استفاده خواهیم کرد.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال تهیه و تدوین است که اگر انتظار می‌رود سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز آنچه در بخش مسکن و ساخت و ساز مدنظر می‌باشد را برای گنجاندن در برنامه ششم ارائه دهد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز اشتغال دغدغه مهمی برای جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود، افزود: متأسفانه امروز شاهدیم در رشته‌های مهندسی و پزشکی که دانشجویان تیزهوش وارد این رشته‌ها می‌شوند نیز با بیکاری مواجه هستند.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: باید تلاش شود برای اشتغال و درآمد پایدار مهندسان اقدامی صورت گیرد.

 وی به اجرای طرح هدفمندکردین یارانه‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اهداف این طرح کاهش صرفه جویی در انرژی بوده است که در این راستا باید از توان و ظرفیت مهندسان حداکثر بهره برداری را کرد و دولت نیز می‌تواند از محل صرفه جویی در این بخش هزینه‌های اجرا و نظارت در این بخش‌ها را به مهندسان پرداخت کند.

بافت‌های فرسوده قم احیا شود

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در حال حاضر قم دارای مناطق بسیاری از بافت‌های فرسوده است که باید برنامه ریزی‌هایی در راستای احیای این بافت‌های فرسوده صورت گیرد که این امر موجب اشتغال، رونق ساخت وساز و نیز تغییر ظاهر شهر خواهدشد.

 امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پرداخت و اظهار داشت: استان قم جزو معدود استان‌هایی است که در ۷ رشته مهندسی خدمات ارائه می‌دهد.

 وی بیان داشت: در حال حاضر ۳۵ درصد کارهای ارجاعی به سازمان مربوط به دو منطقه است که در نظر داریم پس از بررسی کارشناسی و در صورت امکان دفتر نمایندگی سازمان در این مناطق برای دسترسی بهتر مردم به خدمات سازمان دایر شود.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، ابراز داشت: امید است با اجرایی شدن مجری ذی صلاح در قم شاهد ارتقاء کیفیت ساخت و سازها باشیم و از این طریق فرد پاسخگو در قبال ساخت و سازها نیز مشخص باشد و انتظار می‌رود برای فرهنگ سازی این موضوع تسهیلاتی که در بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود به شرط استفاده از مجری باشد.

مقومی در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز بیان داشت: انتظار می‌رود در اصلاح این قانون مسئولیت دستگاه‌ها دیگر و همچنین برخی از مفاد آن شفاف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.