سمنان- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس نهم نه توافقنامه برجام، بلکه تنها قانون الزاماتی درباره این توافقنامه به تصویب رسید و آن‌هم به دلیل پیوستگی بین روحانی و لاریجانی بود عنوان کرد: دولت در موضوع برجام عجله کرده و دانسته یا ندانسته به دشمن اعتماد کرد.

دولت در موضوع برجام دانسته یا ندانسته به دشمن اعتماد کرد/دست ما در برجام باز است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در همایش شناخت و نقش جوان مؤمن انقلابی در مسائل روز که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در دادگاه اخیری که با شکایت برخی افراد از بنده برگزار شد؛ موضوع ۲ پرونده را باز کردم که ارزش این پرونده‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با وحشتناک خواندن این پرونده‌ها تصریح کرد: پیگیر موضوع این پرونده به‌شرط حیات خواهم بود و باید دست‌به‌دست هم دهیم و پیگیری کنیم تا حق مردم به بیت‌المال بازگردد.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای با عرق جبین تلاش کرده و صورت خود را سرخ نگاه داشته‌اند گفت: اما در مقابل، نااهلان با رانت‌خواری داشته‌های مردم را به یغما می‌برند.

زاکانی با بیان اینکه تعدادی افراد که پیشینه آنان مشخص است حقوق مردم را از طریق رانت و مناسبات قدرت می‌برند و تضییع می‌کنند خاطرنشان کرد: این افراد صیانت آهنین دارند و اگر افرادی به سراغ آنها برود؛ آنان را بدنام کرده و به آنان آسیب می‌زنند؛ اما باید از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید برای مبارزه با فساد، فقر، تبعیض، ناکارآمدی، بی‌قانونی، سستی و تکراری بودن پیش‌قدم شویم عنوان کرد: امروز همه گروه‌ها و افراد باید درراه مبارزه با اشرافی‌گری، ویژه‌خواری و زیاده‌خواهی‌های برخی مسئولان از هر جناح و گروهی که باشد قیام کنند.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید این «پلشتی و زشتی» در جامعه ما دیده شود اظهار داشت: امروز ما نباید دروغ و دروغ‌گویی را تحمل‌کنیم؛ بلکه باید بایستیم و به زشتی و سیاهی در جامعه خاتمه دهیم و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

زاکانی اضافه کرد: امروز نباید اجازه دهیم تا مافیا، باندها و گروه‌های آن‌چنانی و معلوم‌الحال عنان کار جامعه را در دست گرفته و قدرت و ثروت مردم را به یغما ببرند و بین خود تقسیم کنند؛ چراکه انقلاب اسلامی چنین بنایی (قراری) نداشته است.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز همه ما موظف هستیم تا اجرای قانون اساسی را مطالبه کنیم خاطرنشان کرد: موضوع خانواده، آزادی مدنی، آزادی بیان، اشتغال و مسکن تنها بخشی از اصول قانون اساسی است که اجرایی نمی‌شود.

زاکانی با بیان اینکه اصل ۲۸ قانون اساسی بر ایجاد اشتغال آبرومندانه برای آحاد جامعه دلالت دارد گفت: در این اصل نگفته است که عده‌ای با کنکاش در زباله‌ها امرارمعاش کنند و عده‌ای دیگر شب‌ها را در برج عاج سر کنند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید عده‌ای از مسئولان در خانه‌های ده‌ها میلیاردی زندگی کنند که بیشتر از دارایی چندین نسل از آنان است گفت: اصل «از کجا آورده‌ای؟» دنبال شود؛ چراکه این مهم خواسته مردم و جوانان مؤمن انقلابی است.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از احیای قانون اساسی، گره‌گشایی در امور و زندگی مردم و ایجاد زمینه کار و تلاش در کشور به‌عنوان بخشی از خواسته‌های مهم مردم نام برد و افزود: امروز جوانان مؤمن انقلابی در کشور مسئول هستند تا آینده و حال خود را شناخته و با همه وجود در میدان حاضر شوند.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم با انتقاد از روند تحقق، امضا، بررسی و تصویب توافق‌نامه برجام تصریح کرد: در آن زمان (زمان بررسی برجام در مجلس) بسیاری از دلسوزان التماس می‌کردند که چشمانتان را باز کنید؛ اما توجهی نشد.

زاکانی با اشاره به اینکه با سیستم توافق برجام، طرف غربی درهرصورت کشورمان را محکوم خواهد کرد بیان کرد: بر اساس این توافق‌نامه برجام که آمریکا بخواهد؛ اتفاق می‌افتد و حتی اگر ایران محق بوده و شکایت کند و شورای امنیت نیز نتواند رضایت ما را جلب کند؛ در این صورت باید موضوع به کمیته‌ای برود که اعضای آن ۱+۵ و آمریکا هستند و به همین دلیل بود که جان کری برجام را هدیه امریکا به اسرائیل دانست.

وی با اشاره به اینکه در موضوع برجام و نقض آن درهرصورت آمریکا ایران را محکوم می‌کند بیان کرد: حتی اگر در برجام حق هم داشته باشیم در صورت خواست آمریکا ما محکوم هستیم.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه روحانی به ظریف و صالحی درباره نقض برجام، دستور روحانی به ظریف را بی‌اثر و در حد شوخی خواند و افزود: دستور روحانی به صالحی ربطی به برجام نداشت و می‌توانست حتی در هر زمان دیگری انجام شود.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت موظف به پیگیری موضوع نقض برجام از سوی آمریکاست تصریح کرد: امروز برجام مانند بیابانی «لم‌یزرع» است که تنها کام جامعه را تلخ می‌کند.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم با اشاره به اینکه درگذشته باید برای موضوع برجام دقت بیشتری انجام می‌شد عنوان کرد: امروز دست ما در موضوع برجام باز است.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت باید اقدام هوشمندانه در موضوع نقض برجام انجام دهد بیان کرد: دولت باید رایزنی‌های خود را تشدید کرده و اقدام کند؛ چراکه جامعه جهانی باید بداند که ایران عنصری خیانت‌کار در موضوع برجام نیست؛ بلکه این آمریکا و طرف غربی هستند که خیانت کردند.

وی با بیان اینکه دولت باید از گسل‌های موجود در برجام فرصت ایجاد کرده و برای اقدام بعدی مصونیت ایجاد کند بیان کرد: امروز ایران باید در موضوع نقض برجام به‌صورت جدی مطالبه گر بوده و اجرای تعهدات برجام را از همه مطالبه کند.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت باید پاسخ دهد که چرا قدم‌های عملی در راستای برداشته شدن تحریم‌ها از سوی طرف غربی برداشته نشده است گفت: امروز باید دولت تلاش کند تا همه تحریم‌های موردتوافق در برجام علیه ملت ایران برداشته شود.

زاکانی با تأکید بر اینکه باید اقدامات جدی، اساسی و منطقی در راستای برجام اجرایی شود گفت: باید مراقب باشیم که امروز جمهوری اسلامی ایران را که همه اقدامات و تعهدات خود در برجام را انجام داده است؛ بدهکارتر نشود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا محتاج به برجام است خاطرنشان کرد: اما آمریکا می‌خواهد به‌گونه‌ای القا کند که گویا ما (ایران) محتاج برجام هستیم؛ درصورتی‌که این دروغی بیش نیست.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در موضوع برجام به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نکرد بیان کرد: دولت تنها ادعا می‌کند که به تذکرات ایشان در برجام گوش کرده است.

زاکانی با اشاره به اینکه در مجلس نهم نه توافقنامه برجام، بلکه تنها قانون الزاماتی درباره این توافقنامه به تصویب رسید و آن‌هم به دلیل پیوستگی بین روحانی و لاریجانی بود عنوان کرد: دولت در موضوع برجام عجله کرده و دانسته یا ندانسته به دشمن اعتماد کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو، دولت حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی را نخستین دولت چهارساله کشور عنوان کرد و افزود: در انتخابات آتی شرایط به‌گونه‌ای است که مردم تصمیم گرفته‌اند دولت فعلی چهارساله باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه جامعه تحمل شنیدن حرف‌های تکراری و شعار درمانی ندارد بیان کرد: البته این در صورتی است که اصولگرایان به دولت «تنفس مصنوعی» نداده و کاری که در انتخابات ۹۲ انجام دادند را تکرار نکنند.

وی با اشاره به اینکه مردم به اختلاس‌های چند ده هزارمیلیاردی و اشرافی‌گری مسئولان بی‌اعتماد شده‌اند تأکید کرد: البته جبهه انقلاب اسلامی باید بنشیند و با توجه به اقتضا و نیاز جامعه و بر اساس چارچوب‌ها و شرایط کشور یک نفر را معرفی کند تا با استقبال مردم روبرو شود.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بعد از انتخابات نیز رئیس‌جمهور آینده باید حرف درمانی و شعار درمانی را کنار گذاشته و رفع مشکلات مردم را پیگیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.