مشهد- صبح پنجشنبه هوای شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت و چراغ ایستگاه های سنجش کیفیت آلودگی هوا در این شهر به رنگ قرمز در آمد.

چراغ ایستگاه های سنجش کیفیت آلودگی هوای مشهد قرمز شد

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام مرکز پایش سنجش آلاینده های زیست محیطی مشهد شاخص کلی هوای مشهد صبح امروز بر روی عدد ۱۴۱ «پی. اس. آی» قرار گرفت و وضعیت هوا را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد.

صبح امروز ۸ ایستگاه سنجش آلاینده های زیست محیطی در سطح شهر مشهد به رنگ قرمز و هشدار قرار گرفتند و آلودگی را به مرز ناسالم برای تمام گروه ها رساندند.

بر این اساس ایستگاه های نخریسی، چمن، سرافرازان، خیام جنوبی، خیام شمالی، تقی آباد، مفتح و لشگر با اعداد شاخص ۱۶۴، ۱۶۷، ۱۶۴، ۱۵۸، ۱۷۳، ۱۵۱، ۱۶۲ و ۱۶۴ «پی. اس. آی» وضعیت هوا را برای تمامی گروه ها ناسالم نشان دادند.

ایستگاه های الهیه، آوینی، سجاد، صدف، سمزقند، حرم مطهر، خاقانی، امامیه و ویلا با اعداد شاخص ۱۴۳، ۱۲۶، ۱۴۰، ۱۰۷، ۱۴۵، ۱۲۸، ۱۰۸، ۱۴۸ و ۱۰۴ «پی. اس. آی» ایستگاه هایی بودند که وضعیت هوا را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کردند.

تنها ایستگاه سالم صبح امروز مشهد ایستگاه ماشین ابزار با عدد شاخص ۹۴ «پی. اس. آی» بود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ «پی. اس. آی» به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است. همچنین این واحد سنجش بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ «پی. اس. آی» نشانگر حالت هشدار و آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می شود. هوا با «پی. اس. آی» بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیز در حالت اضطرار قرار می گیرد و آلودگی بیشتر از ۳۰۰ «پی. اس. آی» وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.