سنندج- مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از بسته شدن راه دسترسی به ۵۰ روستای استان کردستان به دلیل بارش برف و کولاک شدید خبر داد.

راه ارتباطی ۵۰ روستای کردستان قطع شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدراشد مدرس‌گرجی صبح پنجشنبه با اشاره به بارش برف و باران شدید از شامگاه دیروز در استان، اظهار کرد: ۵۰ روستای استان که عمدتا در شهرستان‌های سقز و بانه هستند به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بازگشایی این روستاهای مسدود ادامه دارد، تصریح کرد: به دلیل کولاک و مه شدید، عملیات برفروبی این روستاها به کندی پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش عوامل راهداری استان و نیروهای بخش خصوصی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این راه‌های روستایی را بازگشایی کنیم.

مدیر راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه اجرای طرح زمستانه در استان‌هایی مانند کردستان که به لحاظ جغرافیایی کوهستانی و دارای مناطق صعب‌العبور است دشواری‌های زیادی دارد، تصریح کرد: براساس آمارهای موجود ۱۶ منطقه کولاک‌گیر و بهمن‌خیز و همچنین ۲۳ گردنه در استان کردستان وجود دارد.

به گفته مدرس‌گرجی، در حال حاضر بیش از ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های بین شهری و اصلی استان کردستان در راستای خدمات‌رسان به کسانی که در این جاده‌ها تردد دارند فعال است.

گفتنی است، بارش برف و باران از شب گذشته در استان آغاز شده و در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.