رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا فهمید با یک ملت مجاهد رو به رو است و اگر روزی با این کشور رو به رو شود هزینه ‎بسیار زیاد پرداخت خواهند کرد و این اصل امنیت ایران را پایدار کرده است.

دشمن فهمیده در صورت روریارویی با ایران هزینه ‎بسیار زیادی باید  پرداخت کند/حضور در عرصه اقتصادی مجاهدت است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی صبح پنجشنبه در اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا مایه فخر انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند.

وی با قدردانی از مسئولان برگزاری اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: گوشه هایی از ظرفیت های شهدا در این مجالس معرفی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه منور به یاد شهدا شده و باید خدمت به خانواده معزز شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان عرض ارادت و تعظیم داشته باشیم و بگوییم شما مایه فخر انقلاب اسلامی هستید.

وی گفت: این مراسم خیلی آراسته و نیکو برگزار شد و این کار ارزشمندی بود که توانست گوشه‎هایی از ایثار و فداکاری شهدا را به نمایش بگذارد و به خصوص بیانات مقام معظم رهبری، یک سرمایه‎ای برای استان گلستان و همه ملت بود و نشان می‎داد که ایشان از این حرکتی که ایجاد کردید، رضایت دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما راه شهدا و ایثارگران را برای ملت نشان دادید و پایدار کردید و امیدواریم این محافل در دیگر استان‎ها به این انضباط و خوبی برگزار شود.

لاریجانی با بیان اینکه در برخی از استان‎ها در این محافل حضور داشتم و باید صمیمانه از سپاه پاسداران که بانی این برنامه‎هاست قدردانی کنم، افزود: نقشی که سپاه پاسداران از بدو انقلاب به ویژه دفاع مقدس داشت نقش ویژه‎ای برای صیانت از  روحیه انقلابی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور روحانیت به نورانیت این محافل افزوده است، گفت: هر وقت در این محافل شرکت می‎کنم احساس می‎کنم که باید لباس احرام پوشید و به این مراسم آمد، مسائل شهید و مجاهدت یک مسئله رکنی و پایه است و در لسان پیامبر گرامی اسلام آمده که هر فردی اهل مجاهدت نباشد لباس عزتمندی از تن خود بیرون آورده است ، مسئله شهید و مجاهدت در اسلام مسئله اساسی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی بر حمله کردن به اصل و ریشه ملت ایران داشتند، ابراز داشت: امروز ما می‎گویم که قدردان خانواده شهدا هستیم تعارف نیست، شما سنبل‎های ایران اسلامی هستید چون فرزندانی را تربیت کردید که افتخار ایران اسلامی شدند.

لاریجانی با بیان اینکه اقتدار ایران ثمره مجاهدت ایثارگران و شهداست، افزود:بعضی  کشورهای منطقه از نظر تجهیزات نظامی از ما سر هستند اما همواره در تهدید زندگی می‎کنند و بخاطر آرمش و امنیت است که در ایران اسلامی حاکم است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما می‎گویند که در غرب آسیا ایران اسلامی از امنیت کامل برخوردار است، گفت: در دوران دفاع مقدس در شرایط سختی دفاع کردیم و در شرایطی که بنی‎صدر رئیس جمهور بود و یک بحران سیاسی در کشور ایجاد کرده بود و با رهبران سیاسی مانند شهید بهشتی همواره درگیر بود، شرق و غرب با هم یکی شدند و عراق را با گستردگی وسیع برای حمله به ایران تحریک کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان جنگ، آمریکا و شوروی  سابق در اختیار صدام بودند و همه پول و امکانات وسیع را کشورهای مختلف برای جنگ با ایران در اختیار صدام قرار داده بودند.

لاریجانی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بحث امنیت، سیاسی و اقتصادی در اوایل انقلاب داشتیم و در این شرایط کشورهای غربی صدام را برای حمله به ایران اسلامی ترغیب کردند، گفت: عزل بنی‎صدر در صحنه دفاعی و سیاسی صحنه را دگرگون کرد و به فرمان فرمانده کل قوا، مردم به جبهه‎ها آمدند و مسیر جنگ را تغییر دادند.

وی افزود:  دنیا فهمید با یک ملت مجاهد رو به رو است و اگر روزی با این کشور رو به رو شود هزینه ‎بسیار زیاد پرداخت خواهند کرد و این اصل امنیت ایران را پایدار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز عامل امنیت ایران است تجربه موفق از هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی آن در برابر تهاجم بود و امنیت اسلام ما در گروی شهدا است.

لاریجانی افزود: شهدا سرمایه ممتدی برای ما هستند و این سرمایه یک نظام تربیتی است که پیامبر گرامی اسلام برای ملت‎ها ایجاد کرده و دارای ارکانی است و یکی از ارکان آن این است که با هم برادر باشیم، پیامبر(ص) در بیانات نورانی خود مسلمانان را برادران یکدیگر می‎دانند.

وی با اشاره به اینکه در سخنان خود پیامبر (ص) به وحدت تاکید داشت، یادآور شد: نظام تربیتی با این رکن‎ها شهدا را تربیت کرد و ما امروز بیش از گذشته به این مهم نیازمند هستیم و این آتشی که تروریست‎ها در منطقه ایجاد می‎کنند به این نکته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین خیانت از بین بردن اتحاد بین مسلمانان است و من از این خیانت بزرگتر نمی‎بینم، پیامبر (ص) فرمودند که اگر مسلمانان وحدت داشته باشند بر جهان سلطه خواهند داشت و این حرف درستی است و این کشورهای مزدور به این نقطه حمله کردند و باید خیلی حواسمان به این مهم جمع باشد.

لاریجانی اظهار کرد: شیعه و سنی باید قبول کنند که افراطی‎گری چه بلایی بر سر این مملکت خواهد آورد، همه فرقه‎ها در اصول و فروعیات ضروریه یکسان هستند و تفاوتشان در فروعیات غیرضروری است و این میزان اختلاف سبب شده که بر روی یکدیگر اسلحه بکشند.

وی افزود: در عراق ما قبایلی داریم که برخی شیعه و برخی سنی هستند و با یکدیگر ازدواج می‎کنند و این اتفاقاتی  که در این کشور افتاد و گروه‎های که در این کشور درگیری ایجاد کرده‎اند  یک عامل بیرونی هستند و آن‎قدر برای اختلاف می‎دمند که به اسلام لطمه بزنند.

لاریجانی افزود: این که پیامبر گرامی اسلام وحدت را رکن قرار می‎دهند و مقام معظم رهبری به این مهم تاکید دارند بر این اساس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اهمیت رعایت اخلاق اشاره کرد و گفت: باید سیاست در خدمت  اخلاق باشد نه اخلاق در اختیار سیاست.
وی افزود: جامعه اسلامی باید اهل حرفه باشد و نگرانی پیامبر از این است که در بین مسلمین برنامه‎ریزی وجود نداشته باشد و پیامبر می‎فرماید من خوفم از امتم در این است که دچار سوءتعبیر بشویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید دنبال رونق باشیم و زمانی می‎توانیم موفق باشیم که از یک بنیه قوی اقتصادی برخوردار باشیم و شهدا عزت را برای ما به ارمغان آوردند و باید آن را حفظ کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: امروز حضور در عرصه اقتصادی مجاهدت است و مرحوم مطهری می‎فرمایند یک کشوری که آرمان متعالی دارد، آرمان‎هایش در گروی تحقق اقتصادی سالم است.

وی اظهار داشت: امروز باید فرصتی را ایجاد کرد که باروری اقتصادی را مهیا و ‌اقتصاد مردمی و زمینه‎های تسلط مردم به اقتصاد را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فرزندان ما تربیت علمی خوبی پیدا کردند و این جهش علمی در کشور با کارآفرینی موفق خواهد بود.

لاریجانی اظهار کرد: خوشبختانه استان گلستان از یک ظرفتی متنوعی برای پرش اقتصادی برخوردار است؛ هم نیروی انسانی و هم همسایگان خوبی برای صادرات دارد و هم دسترسی به دریا زمینه را برای فعالیت‎های کشاورزی، صنعت و معدن به وجود آورده است.

وی یادآور شد: در برنامه ششم که در مجلس در حال تدوین است در تلاش هستیم که منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و در این راستا تلاش می‎کنیم از تمرکز بر مسائل حاکمیتی جلوگیری کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما یک بخشی از سرمایه‎گذاری را اختصاص به این امر دادیم تا اگر استانی زمینه گردشگری داشت زمینه گردشگری را فراهم کنیم و اگر ظرفیت‎های دیگر دارد در آن راستا به آن کمک کنیم.

لاریجانی یادآور شد: بخش دیگری از کار ما روستاها بوده که در استان گلستان روستاهای شما از وضعیت خوبی برخوردار هستند و باید در روستاها برای جوانان علاقمند چرخه اقتصادی به وجود آید تا امکان ماندگاری آن‎ها فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: درصدد این هستیم که برای افزایش ماندگاری در روستاها فرصت اقتصادی بیشتری را فراهم و اگر روستایی نیاز به سرمایه‎گذاری و تکمیل صنایع تبدیلی دارد کمک کنیم.

وی یادآور شد: کشاورزی با توجه به وضعیتی که کشور دارد یک امر ضروری است و ما باید نسبت به محصولات کشاورزی خودکفایی داشته باشیم و لازمه آن این است که چرخه اقتصادی را تقویت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به طرح منطقه آزاد استان گلستان اشاره کرد و افزود: نمایندگان شما در مجلس بر روی منطقه آزاد تاکید دارند و در مجلس به این مهم فکر می‎کنیم و یکی از شرایط تصویب آن این است که این منطقه آزاد ظرفیت صادرات داشته باشد.

لاریجانی اظهار داشت: با استعدادی که این استان دارد می‌‏تواند صادرات داشته باشد و این موضوع می‎تواند تحولی بر اقتصاد این استان ایجاد کند و باید در کنار آن، روحیه مجاهدانه نیز تقویت شود و تجربیات خود را به جوانان انتقال داده تا آنان نیز در امر اقتصاد موفق شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.