سمنان- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وحدت قومیت ها می تواند بسیاری از دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی کند، گفت: انتقال مفاهیم این اقوام به مردم می تواند اصالت فرهنگی در کشور را تقویت کند.

وحدت قومیت ها اهداف دشمنان را خنثی می کند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب صبح پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران در سالن ورزشی شهید باهنر شهرستان گرمسار اظهار کرد: متاسفانه دشمنان با جنگ نرم درصدد تغییر فرهنگ های اصیل ایرانی هستند که مسئولان کشور تاکنون توانسته اند این حرکت ها را خنثی کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که انسجام ملی با وحدت قومیت های کشور میسر است، گفت: آداب و رسوم اصیل ایرانی بسیاری از خرده فرهنگ های بیگانه و وارداتی را خنثی می کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و آداب ایرانی همواره در جهان به عنوان فرهنگ غنی شناخته شده است اظهار داشت: باید با برگزاری همایش ها اعتقادات ملی و اسلامی کشور تقویت شود و این امر می تواند در باز پیدایی آداب و رسوم فراموش شده تاثیر گذار باشد.

کاتب تصریح کرد: جامعه به شور و نشاط برای افزایش تحرک اقتصادی و اجتماعی نیاز دارد که تجمع اقوام مختلف هر چند وقت یکبار می تواند شور ایرانی را در کشور دو چندان کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای فرهنگی دولت به خوبی در مهار جنگ نرم اقدام کردند که شایسته تقدیر است و باید برنامه های پدافندی برای جلوگیری نفوذ فرهنگ غربی در کشور تقویت شود.

وی ادامه داد : در قانون اساسی جمهوری اسلامی همه قومیت های کشور برابرند و این برادری و برابری می تواند نقطه قوتی برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

کاتب ادامه داد: نباید دغدغه اقتصادی و زندگی ماشینی به فراموشی فرهنگ ها منتهی شود و باید با برنامه ریزی های منسجم فرهنگ اصیل ایرانی تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.