بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی از بلغارستان، آلمان و سایر کشورهای اروپایی اخراج شده اند.

بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی از کشورهای اروپایی اخراج شدند

به گزارش قدس به نقل از خبرگزاری مهر، گزارش های رسیده از اروپا نشان می دهد که به تازگی کشورهای آلمان، بلغارستان و شماری دیگر از کشورهای اروپایی بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی را اخراج کرده و به ترکیه و افغانستان فرستاده اند.

بر اساس این گزارش ها، بیشتر این پناهجویان افغانستانی از بلغارستان به ترکیه فرستاده شده اند و همزمان آلمان نیز ده‌ها پناهجو را به وسیله هواپیما به افغانستان انتقال داده ‌است.

دولت بلغارستان اعلام کرده است که ۱۴۰ پناهجوی افغانستانی را از این کشور اخراج کرده و در این اواخر با توجه به اعمال فشار در مرز ترکیه، ورود پناهجویان به این کشور کاهش یافته است.  

نخست وزیر بلغارستان دیروز گفت: آمادگی کشورش برای اخراج ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی دیگر ادامه دارد.

این حالی است که روز گذشته دولت آلمان نخستین گروه ۵۰ نفری از پناهجویان افغانستانی را از این کشور اخراج کرد که قرار این پناهجویان امروز وارد کابل شوند.  

گفته می شود درخواست پناهندگی این افراد از سوی دولت آلمان رد شده است.  پیشتر کشور سوئد ۱۳ و نروژ ۹ نفر از شهروندان افغانستان را اخراج کرده اند.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس آلمان قصد دارد بیش از ۱۲ هزار و پانصد پناهجوی افغانستانی را از این کشور اخراج کند.  

اداره مهاجرت آلمان اعلام کرده است: شهروندان افغانستانی در سال ۲۰۱۶، پس از شهروندان سوری، بزرگترین گروه پناهجویان در این کشور را تشکیل می دهند.

در جریان سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی، بیش از یک میلیون پناهجو از افغانستان، کشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای دیگر وارد آلمان شده‌ اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.