اراک: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی دروغ و نفاق را مهمترین عامل تخریب کننده بنیان خانواده عنوان کرد.

دروغ و نفاق مهمترین عامل آسیب رسان به خانواده هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی صبح امروز در همایش تحکیم بنیان خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اهمیت و تاثیر نقش خانواده در سرنوشت انسان اظهار داشت: تمام موضوعاتی که در سرنوشت انسان دخیل هستند ریشه‌ها آنها را در خانواده می‌توان پیدا کرد.

وی افزود: علما و دانشمندان علم پزشکی وراثت و محیط را مهم ترین ارکان در سرنوشت آدمی می‌دانند و تاکید دارند بیشتر صفت‌ها از این ۲ عامل به فرزند منتقل می‌شود که این دو عامل را در خانواده می‌توانیم پیدا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به کانون‌های آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی دو دسته هستند، درون‌زا و برون‌زا؛ هر دو کانون را می‌توانیم در خانواده پیدا کنیم زیرا که خانواده مهم ترین رکن در تربیت فرزندان و اثرگزاری آنها در جامعه است.

رفیعی تصریح کرد: خانواده مستلزم این است که مسئولیت پذیری را درون خود تقویت کند، زن و مرد هر دو باید مسئولیت پذیر باشند تا بتوانند فرزندانی موفق تربیت کنند.

وی با اشاره به مهمترین عامل آسیب رسانی به خانواده‌ها گفت: دروغ و نفاق مهمترین عامل آسیب رسان به بنیان خانواده‌ها است که هر زن و مردی باید از این دو پرهیز کنند و همچنین در مقابل این عامل، توکل به خدا موجب استحکام و تقویت بنیاد خانواده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با ایمان به خدا و ائمه می‌توان در برابر بزرگترین مشکلات ایستاد و فرزندانی را تربت کرد که تعاملشان با محیط اطراف صحیح باشد و سبب رشد و تعالی جامعه شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.