مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پروژه نفوذ ابتدا رشته های اتصال بین دانشجو و روحانی را از هم جدا می کنند، گفت: راه نفوذ دشمن در دانشگاه هموارتر از حوزه است چون مهندس و دکتر بی دین ساختن، راحتتر است از این که آخوند بی دین بسازند.

راه نفوذ دشمن در دانشگاه ها بیشتر از حوزه است/تفکر روحانیت باید در دانشگاه ها پیاده شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاهها و طلاب حوزه های علمیه مشهد هم اکنون دشمن در پروژه نفوذ، دانشگاه را هدف قرار داده چون آنقدری که می تواند در دانشگاه نفوذ کنند در روحانیت و حوزه نمی توانند نفوذ کنند اما این به آن معنا نیست که دشمن در حوزه هم نفوذ نمی کند.

وی گفت: هم اینک تمام دشمنان و عوامل استکباری داخل و خارج کشور دانشگاه را هدف قرار داده اند و هر حادثه سیاسی که پیش می آید جریانها سعی می کنند دانشگاه را تصرف کنند بخاطر اینکه منفذ ورود در جامعه جریان نخبه پروری دانشگاه و کانون نخبگان دانشگاهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر این نخ و رشته اتصال بین حوزه و دانشگاه را محکم ببندیم یقین بدانید از دشمن در مساله نفوذ هیچ هنری ساخته نیست و به هیچ وجه نمی تواند به کشور ما نفوذ کند.

وی گفت: جداسازی بین علوم تجربی و فناوری از علوم دینی و سکولارسازی علوم تجربی نخستین کاری بود که غرب و جریان های متمایل به غرب کردند لذا انقلابیان ایران نیز قبل از تشکیل حکومت این مشکل را حل کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: کلید تداوم نظام اسلامی ایران نیز همین است که علم تجربی و فناوری با علوم دینی آمیخته شود.

وی افزود: مهم این است که اندیشه و فکر روحانیت باید بر دانشگاه حاکم شود و اینکه دانشجو در کنار رسالت علمی رسالت دینی هم برای خودش قائل باشد و خود را موظف بداند ارزشهای دینی را تبلیغ کند.

وی ادامه داد: تفکر روحانیت و حوزه علمیه باید در دانشگاه پیاده شود و از آنجا که فضای حوزه علمیه فضای مسجد است دانشگاه هم باید به صورت مسجد در آید و کانون عبادت شود همانطوری که یک مدرسه طلبگی مرکز عبادت است و این معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه مشهد گفت: اکنون دانشگاه به این بلوغ رسیده و برجسته ترین دانشمندان هسته ای کشور همچون شهید دکتر شهریاری نیروهای متدین و متعبدی را پرورش می دهد که در عرصه فعالیتهای فناوری دین و ارزشهای دینی را هم توسعه می دهند.

وی افزود: این جریانی که ایجاد شده که برخی از دانشجویان در دانشگاه درسهای حوزوی می خوانند یا حتی به حوزه می آیند و درسهای حوزوی می خوانند به معنای وحدت حوزه و دانشگاه نیست.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: با وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه ما جامعه ای خواهد شد که به هیچ وجه استعمار قدرت نفوذ در آن را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.