مشهد- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به ورود موج جدید بارش ها به استان گفت: از اواخر وقت روز یکشنبه بارش ها به صورت برف در استان آغاز می شود.

بارش برف در انتظار ساکنان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی پور طبق بررسی آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی با شمالی شدن جریانات روند کاهش دما را در سطح استان را شاهد هستیم.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  افزود: یکشنبه با نفود موجی از سمت شمال غرب استان، سبب کاهش محسوس دما و اواخر شب بارش پراکنده برف در مناطق شمالی و مرکزی استان همچنین شهر مشهد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: صبح دوشنبه همچنان در بعضی نقاط استان بارش پراکنده برف داریم که بتدریج قطع و هوا رفته رفته صاف می شود، هوا در این روز به شدت سرد است.

قائنی پور گفت: روز سه شنبه کمی از شدت سرما کاسته می شود اما مجددا از بعدازظهر این روز با نفوذ موجی جدید، سراسر استان و کلانشهر مشهد، شاهد کاهش دمای شدید و از اواخر شب بارش سنگین برف خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای امروز وزش باد نسبتاً شدید در  پاره ای از نقاط گاهی شدید همراه با گردو خاک دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد:‌ براین اساس در اکثر نقاط استان آسمان کمی تا قسمتی ابری در برخی نقاط با مه رقیق صبحگاهی گاهی با وزش باد نسبتا شدید بتدریج افزایش ابر همراه با بارش برف پیش بینی می شود و از فردا شاهد کاهش ابر خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای امروز مشهد ۵ و منفی ۲ است و برای فردا نیز این دما یک و منفی ۴ پیش بینی می شود.

وی ابراز کرد:‌ در حال حاضر گرم ترین و خنکترین شهرهای استان به ترتیب سرخس با ۵ درجه بالای صفر و نیشابور با ۵ درجه زیر صفر گزارش شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.