« ایال زایسر» کارشناس امور خاورمیانه روزنامه صهیونیستی (اسرائیل هیوم) اعتراف کرد که پیروزی مهم در حلب و آزادسازی دومین شهر مهم سوریه توسط نظام سوریه و همپیمانانش، دستاورد بزرگ نظام سوریه در مقابل دشمنانش بود و می تواند به خروج « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از این جنگ با دست برتر منجر شود.

اعتراف کارشناس صهیونیست:بشار اسد از جنگ با دست برتر خارج می شود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ زایسر در مقاله ای که در این روزنامه صهیونیستی منتشر شده است، افزود: با نگاهی به گذشته ملاحظه می کنیم که روند جنگ در سوریه تا سپتامبر ۲۰۱۵ به نفع عناصر مسلح و به ضرر نظام سوریه بود اما ورود همپیمانان سوریه به عرصه نبرد، این روند تغییر یافت.
وی اضافه کرد: «الگوی چچنی» راهبرد جنگی بود که از سوی روس ها به دقت و با آسودگی کامل به کار گرفته شد و به آسیب دیدن روحیه جنگی عناصر مسلح منجر شد.
این کارشناس صهیونیست تاکید کرد: این راهبرد همچنین فرصتی برای نظام سوریه و همپیمانان آن فراهم کرد تا ابتکارعمل را به دست گرفته و بر برخی مناطق راهبردی و بسیار مهم شمال، مرکز و جنوب سوریه سیطره پیدا کنند.
زایسر ادامه داد: با این وجود کار به اصطلاح «انقلاب» یکسره نشده و عناصر مسلح هنوز و تقریبا در همه جای سوریه حضور دارند و استان ادلب درشمال سوریه و بخش های وسیعی از شرق سوریه همچنان در اشغال آنها است و البته اکنون نظام سوریه برای نهائی کردن جنگ در سوریه نگاه خود را به این مناطق دوخته است تا آنها را آزاد کند.
وی در مقاله خود آورده است: برای تحلیل جنگ سوریه و پیش بینی آینده آن باید دو واقعیت مهم و متناقض را در نظر داشت، اول اینکه نظام سوریه توان و قدرتی باورنکردنی از خود به نمایش گذاشته و دچار فروپاشی نشد، دوم اینکه اردوگاه به اصطلاح «انقلابیون» که متکی به حمایت بخشی از مردم سوریه بود نتوانست صفوف یکپارچه ای تشکیل داده و فرماندهان نظامی و سیاسی پرورش دهد و جنگ را به نفع خود رقم بزند.
زایسر در ادامه اعتراف های خود تاکید کرد:اکنون این اردوگاه بیش از هر زمان دیگری به کمک های خارجی تکیه دارد اما هیچ ضمانتی برای ادامه آن وجود ندارد.
وی افزود: دو نتیجه می توان گرفت، اولا در پایان شش سال جنگ خونین هیچ یک از گروه های درگیر جنگ در سوریه توان شکست دادن دشمنان و پایان دادن به جنگ را ندارند، دیگر اینکه جنگ در سوریه دیگر جنگ خود سوری ها نیست بلکه قدرت های خارجی در این جنگ ورود کرده اند وهمین مولفه باعث ادامه آن می شود و می تواند نتیجه نهایی را رقم بزند.
این تحلیلگر صهیونیست نوشت: به نظر می رسد جنگ در سوریه تا چند وقت دیگر ادامه خواهد یافت اما اگر حمایت نامحدود همپیمانان نظام سوریه ادامه یابد و واشنگتن هم به سیاست عدم واکنش و بی تفاوتی ادامه دهد، این احتمال وجود دارد که بشار اسد با پیروزی و با دست بالا از این جنگ خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.