مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین جایزه ایثار و رسانه، این رویداد را گامی در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، گذشت و فداکاری در جامعه عنوان کرد.

جایزه ایثار و رسانه گامی برای زنده نگه داشتن فرهنگ فداکاری است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، سعید الفتی افزود: نشان و جایزه ایثار و رسانه، جایزه ای است فرهنگی و انگیزشی که به جامعه رسانه ای کشور تعلق دارد، از این رو از همه اهالی رسانه و مطبوعات برای مشارکت در این رویداد دعوت به عمل آمده است.
به گفته وی این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ ارزشی ایثار و فداکاری در سطح جامعه از یک سو و تجلیل از فعالان این حوزه و همچنین برنامه ریزی های آینده برگزار می شود.
مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت:‌ مصمم هستیم که از شایستگان رسانه ای فعال با موضوع ترویج فرهنگ ایثار در ابعاد دفاع مقدس، ایثار اجتماعی در سطح ملی به صورت سالانه در قالب این رویداد تجلیل کنیم.
الفتی همچنین هدف از این جشنواره را تمرکزبخشی به اهالی رسانه برای پرداختن بیشتر به مفاهیم و مصادیق ایثار، شهادت، فداکاری و احیا و اشاعه این فرهنگ شریف در سطحی گسترده و انتقال آن به نسل های آینده عنوان کرد.
وی با اشاره به دو محور اصلی این جشنواره، افزود: ‌جهاد و شهادت شامل تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم به عنوان نخستین محور این رویداد محسوب می شود.
الفتی، ایثار اجتماعی شامل تمامی فعالیت های خیرخواهانه و فداکارانه در سطح اجتماع را محور دوم این جشنواره برشمرد.
مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: علاوه بر نفرات برگزیده در هر بخش، رسانه های برتر در دو بخش اصلی نشان نیز معرفی و تجلیل می شوند.
وی بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، بهترین اثر در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی، بهترین آثار محتوایی در بخش ایثار اجتماعی و اثربخش ترین اثر را از مواردی در خصوص برگزیدگان برشمرد که در دستور کار شورای سیاستگذاری جشنواره قرار دارد.
به گزارش ایرنا، تاکنون یکهزار و ۱۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و روند تحویل آثار تا ۱۰ دی سال جاری تمدید شده است.
جشنواره جایزه ایثار و رسانه ۲۳ جایزه و دو تقدیر دارد که برای حائزین رتبه اول ۷ سکه تمام بهار آزادی، حائزین رتبه دوم ۵ سکه تمام بهار آزادی و حائزین رتبه سوم هم ۳ سکه تمام بهار آزادی جایزه خواهند گرفت.  
نخستین جایزه ایثار و رسانه با شعار ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشد یافته بهمن ماه امسال در تالار وحدت با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.