شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود و نباید این روند ادامه پیدا کند، باید این گونه مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود.

تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود و نباید این روند ادامه پیدا کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی صبح یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت های خدمات رسان شامل گاز، توزیع نیروی برق و آب حق ندارند خدمات خود را به واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی قطع کنند زیرا قطع حامل‌های انرژی کارخانه‌ها ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به کارخانه وارد کند.

وی افزود: در صورت نیاز به قطع خدمات آب، برق یا گاز وجود باید مراتب  ۲۴ ساعت قبل به اطلاع مدیران واحدهای تولیدی برسد.

وی تأکید کرد: کلیه مسؤولان مربوطه موظف هستند شرایط  تقسیط  بدهی واحدهای تولیدی این استان به شرکت‌های خدماتی چون آب، برق، گاز و... را بررسی کرده و در صورت امکان نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید به کارخانه‌ها در مناطق توسعه نیافته به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر کمک شود.

سلیمانی افزود:  در چند سال گذشته رونقی در فعالیت‌های عمرانی استان ایجاد شده است که این مسئله سبب افزایش ۱۰ درصدی نرخ مشارکت شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد ۳۸ هزار فرصت شغلی در استان باز هم نرخ بیکاری بالا است که امیدواریم با اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن نرخ دقیق بیکاری در استان مشخص شود.

سلیمانی با اشاره به تعدیل نیروی کارخانه برفاب خاطرنشان کرد: نباید تصمیم‌گیری‌ها یکباره باشد چرا که این یک اشکال است و با این تصمیم‌گیری ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بیکار شدند، باید به جنبه‌های اجتماعی و امنیتی این موضوع نگاه ویژه شود، تعدیل نیرو برای تراز شدن درآمد و هزینه کارخانه راه درستی نیست.

وی افزود: تعدیل نیروی کارخانه برفاب تصمیم غلطی بود و نباید این روند ادامه پیدا کند، باید این گونه مسائل در کمیته راهبردی مطرح و تصمیم‌گیری شود، کارخانه از شما است اما حمایت آن با دولت است و عملکرد باید به گونه‌ای باشد که تبعاتی به دنبال نداشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند هرکجا کارخانه‌ای مشکل پیدا کرد با تمام توان برای رفع مشکلات آن تلاش کنند چرا که تولید نیاز به حمایت دارد و برای رسیدگی به امور بانکی و بدهی‌ها باید کمیته راهبردی با در نظر گرفتن تمام جوانب کار کارشناسی انجام دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.